۲۸ شهریور ۱۴۰۳، ۲۰:۵۴
کد خبرنگار: 5593
کد خبر: 85601058
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سازمان بدر عراق: خون بی‌گناهان در لبنان هرگز هدر نخواهد رفت

تهران- ایرنا- دفتر سیاسی سازمان «بدر» عراق در بیانیه‌ای، انفجارهای لبنان را محکوم و تأکید کرد که خون بی‌گناهانی که در این انفجارها رریخته شد، هرگز هدر نخواهد رفت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از رسانه‌های عراق، سازمان بدر در بیانیه‌ای شهادت و زخمی شدن شماری از شهروندان لبنانی در جنایت جدید رژیم صهیونیستی و انفجارهای این کشور را تسلیت گفت.

در این بیانیه آمده است: این اقدام بزدلانه را که نقض خطرناک ارزش‌های اخلاقی و قواعد جنگ است، محکوم و تأکید می‌کنیم که رژیم غاصب برای کشاندن منطقه به یک جنگ فراگیر تلاش می‌کند؛ جنگی که خود این رژیم بزرگ‌ترین بازنده آن خواهد بود.

در بیانیه مذکور آمده است: آنچه در لبنان رخ داد، در ادامه جنگ نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و با حمایت و پشتیبانی مستقیم آمریکا و متحدان آن است. شکی نیست که هر طرفی که از صهیونیست‌ها حمایت می‌کند و آن‌ها را به سلاح تجهیز کرده و حمایت سیاسی و رسانه‌ای از آن به عمل می‌آورد، شریک آن‌ها در این جنایت‌های وحشیانه است.

سازمان بدر افزود: خون بی‌گناهان در لبنان هرگز هدر نخواهد رفت و قصاص و انتقام قطعا در راه است. نتانیاهو وحشی که جنون ریختن خون بی‌گناهان بی‌دفاع را دارد، درس عبرتی برای تمامی جنایتکاران جنگی مانند خود خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حزب الله لبنان روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرد: حدود ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر امروز تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام (پیجر) که توسط تعدادی از کارگران واحدها و مؤسسات مختلف حزب‌الله مورد استفاده قرار گرفته بود، «به شکل مبهمی منفجر شدند». ‌

وزارت بهداشت لبنان نیز اعلام کرد که درپی این جنایت ۱۲ نفر در لبنان شهید و حدود ۲۸۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

امروز چهارشنبه نیز وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که بر اساس آمارهای اولیه در نتیجه انفجار دستگاه‌های بی‌سیم در این کشور، ۹ نفر شهید و بیش از ۳۰۰ نفر زخمی شدند.

برخی رسانه‌ها نیز گزارش دادند دستگاه‌هایی که امروز در نقاط مختلف لبنان منفجر شدند از نوع «ICOM V ۸۲» بوده که موساد مانند روش منفجر کردن پیجرها، در این دستگاه‌ها نیز مواد منفجره کار گذاشته بود.

برخی منابع خبری نیز از انفجار گوشی‌های همراه، لپ‌تاپ و رایانه خبر دادند.

در همین ارتباط منابع رسانه‌ای با انتشار تصاویری اعلام کردند که در پی انفجارهای جدید آتش سوزی در خانه‌ها و خودروها در مناطق مختلف لبنان رخ داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha