ان‌بی‌سی: اسرائیل مسئول حملات از طریق دستگاه‌های ارتباطی در لبنان است

تهران- ایرنا- شبکه خبری ان‌بی‌سی در گزارشی نوشت: دو مقام آمریکایی که خواستند نام آنها فاش نشود اعلام کردند که (رژیم) اسرائیل مسئول حملات از طریق دستگاه‌های ارتباطی «پیجر» در لبنان است.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا، در گزارش شبکه خبری ان‌بی‌سی آمده است: در حالی که از دستگاه‌های ارتباطی پیجر به عنوان عامل انفجاری‌های روز سه‌شنبه در لبنان نام برده شده بود، دستگاه‌های ارتباطی «واکی تاکی» عامل انفجارهای روز چهارشنبه بودند.

گزارش شبکه خبری ان‌بی‌سی می‌افزاید: به گفته این دو مقام‌ آمریکایی مشخص نیست که چرا (رژیم) اسرائیل این حملات را انجام داده و آیا این یک عملیات فرصت‌طلبانه بوده یا اقدامی است که اقدامات دیگری را به دنبال خواهد داشت.

در گزارش شبکه خبری ان‌بی‌سی آمده است: یک مقام آمریکایی تائید کرد که انتظار می‌رود شورای امنیت به درخواست الجزایر روز جمعه درباره حملات پیجر و سایر انفجارهای دستگاه‌های ارتباطی در لبنان تشکیل جلسه دهد.

گزارش شبکه خبری ان‌بی‌سی می‌افزاید: هنوز ابهام‌هایی درباره سازنده پیجرهای منفجر شده وجود دارد چرا که شرکت Gold Apollo تایوان سازنده اصلی این دستگاه‌های ارتباطی ساخت و فروش این دستگاه‌ها را تکذیب کرده است و شرکت BAC به عنوان دارنده مجوز ساخت این دستگاه‌ها از طرف سازنده اصلی در مجارستان نیز به درخواست برای اظهارنظر پاسخی نداده است.

بر اساس گزارش شبکه خبری ان‌بی‌سی، در حالی که هنوز سازنده پیجرها مشخص نشده اما ممکن است رژیم صهیونیستی به طور مخفیانه با ایفای نقش در زنجیره تأمین این دستگاه‌های ارتباطی، اقدام به جاسازی مواد منفجره در آنها کرده باشد.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه در اقدامی جنایتکارانه تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام (پیجر) در لبنان را منفجر کرد. این دستگاه‌ها طبق بیانیه حزب الله لبنان توسط تعدادی از کارگران واحدها و مؤسسات مختلف حزب‌الله مورد استفاده قرار گرفته بود.

در بیانیه حزب‌الله آمده است: نهادهای ذیربط در حزب‌الله در حال انجام تحقیقات گسترده امنیتی و علمی برای یافتن دلایل وقوع این انفجارهای همزمان هستند و خدمات پزشکی و بهداشتی نیز در تعدادی از بیمارستان‌های مناطق مختلف لبنان مشغول مداوای مجروحان هستند.

سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه در واکنش به این حادثه، بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ در منطقه تاکید کرد. استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل در جمع خبرنگاران گفت که پیگیری تحولات از سوی سازمان ملل ادامه دارد و در حال حاضر اطلاعات دقیق‌تری از آنچه رسانه‌ها منتشر کرده‌اند در اختیار این سازمان قرار نگرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha