استاندار: جهش چند برابری اجاره‌بها در یزد غیر قابل قبول است/ با متخلفان برخورد شود

یزد- ایرنا- استاندار یزد، جهش چند برابری نرخ اجاره بها در استان را غیر قابل قبول دانست و گفت: در راستای جلوگیری از افزایش بی‌رویه نرخ اجاره بها، استفاده حداکثری از قانون جدید «ساماندهی بازار زمین و اجاره بها» در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش پنجشنبه روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی در نشست شورای مسکن استان با بیان اینکه پیگیری و اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان نباید متوقف و کند شود اظهار کرد: پروژه‌های این طرح نباید منوط به وام های بانکی شود، لذا زمین‌ها در قالب گروه ساخت تحویل مردم خواهد شد تا با آورده خود کار ساخت را آغاز کنند.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی در زمین‌های تحویل داده شده به مردم با نظارت‌های دقیق مجموعه نظام مهندسی ساختمان، بنیاد مسکن و کارگزاران به صورت اصولی ادامه خواهد یافت.

وی با تاکید بر ضرورت واگذاری پروژه‌های «بنیاد ساخت» به مردم در مرحله اسکلت تصریح کرد: واحدهای مسکونی آماده تحویل مانند سایت پردیس زندگی نیز در اسرع وقت به مردم واگذار و نیز سایت‌های آماده سازی شده بلافاصله قرعه کشی و تحویل مردم شود.

استاندار یزد در ادامه عنوان کرد: عملیات ساخت مساجد مدارس، ادارات، نانوایی‌ها و پارک‌ها و فضای سبز مورد نیاز در سایت‌های نهضت ملی مسکن استان به صورت موازی با عملیات اجرایی واحدهای مسکونی انجام شود.

وی با تاکید بر لزوم بررسی مسئله زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن در جلسات شورای مسکن استان گفت: وزارت راه و شهرسازی، سازمان مدیریت و دیگر دستگاه‌ها در خصوص تحقق سهم یک سوم خود برای تامین هزینه‌ اجرای زیرساخت‌های پروژه نهضت ملی مسکن اقدام کنند.

فاطمی در پایان جهش چند برابری نرخ اجاره بها در استان را غیر قابل قبول عنوان کرد و گفت: به منظور استفاده حداکثری از قانون جدید افزایش اجاره بها جلساتی با حضور دادستانی و تعزیرات حکومتی برگزار و راهکارهای برخورد با متخلفین بررسی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha