ظرفیت گاز استان اردبیل ۲ برابر می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز اردبیل گفت: خط دوم گازرسانی موسوم به چلوند - اردبیل ظرفیت گاز ورودی به این استان را ۲ برابر و نیاز گلخانه‌های بزرگ، صنایع و شبکه توزیع را برطرف خواهد کرد.

سیدسعید سیدمتین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس بازدیدها و بررسی‌های مستمر، میزان پیشرفت فیزیکی خط انتقال گاز چلوند - اردبیل به ۷۰ درصد رسیده و با بهره‌برداری از این پروژه ملی و مهم تحول بزرگی در تامین گاز استان رخ خواهد داد.

وی ارزش اولیه این پروژه را ۳۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: کل این طرح عظیم در چهار مرحله از چلوند (گیلان) تا اردبیل، نیروگاه تا گرمی، پارس‌آباد تا گلخانه و گلخانه تا اصلاندوز مغان تعریف شده است.

وی به قدمت حدود ۴۰ ساله خط اول انتقال گاز به اردبیل اشاره کرد و گفت: گستردگی و توسعه صنایع و بخش مسکن در استان و ضرورت حفظ و تقویت پایداری شبکه گاز استان ایجاب می‌کرد که طرح خط دوم انتقال گاز برای استان اردبیل تعریف و اجرا شود.

سیدمتین ادامه داد: با نگاه مثبت دولتمردان به ویژه شرکت ملی گاز به استان اردبیل ، پروژه یاد شده تعریف و تصویب و اجرا شده و چندی قبل نیز دستور اجرا شدن مرحله چهارم آن به شرکت گاز استان ابلاغ شد.

وی خاطرنشان کرد: مجموع مشترکان گاز در استان اردبیل در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و غیره بیش از ۵۵۵ هزار و ۶۶۲ مشترک و شمار مشترکان صنعتی مستقل و بزرگ یک هزار و ۸۰۵ مشترک است و یکی از بزرگترین گلخانه‌های تولید محصولات کشاورزی به وسعت ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار در شمال استان اردبیل در حال تکمیل است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل یادآور شد: هم اینک حجم ورودی گاز به استان از خط نخست انتقال گاز ۱۲ میلیون متر مکعب است که با تکمیل و بهره‌برداری از دومین خط انتقال گاز به ۲۵ میلیون متر مکعب رسیده و این امر زمینه‌ساز تحولی بزرگ در تامین انرژی استان خواهد بود.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده و بخش‌های مرکزی و جنوبی آن سردسیر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha