سفیر لبنان: انفجارهای اخیر جنایت جنگی است/تلاش نتانیاهو برای کشاندن منطقه به جنگ تمام عیار

لندن – ایرنا – سفیر لبنان در انگلیس با اشاره به اینکه انفجارهای اخیر در کشورش جنایت جنگی محسوب می‌شود هشدار داد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از سقوط کابینه ائتلافی در تل‌آویو و حفظ قدرت، منطقه را در آستانه یک جنگ تمام عیار قرار داده است.

به گزارش ایرنا، رامی مرتضی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای‌نیوز گفت: «من همواره گفته‌ام که شرایط بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم اسرائیل) مانند کسی است که دوچرخه سواری می‌کند و به محض اینکه بایستد از دوچرخه می‌افتد»

وی افزود: «نتانیاهو اسرائیل را به طور مداوم در مسیر جنگ و خشونت قرار داده است زیرا اگر درگیری‌ها لحظه‌ای متوقف شود، او با عواقب داخلی مواجه خواهد شد.» این درحالیست که به گفته وی، فلسطین مسیر صلح را به‌عنوان یک هدف راهبردی انتخاب کرده و پاسخی از طرف مقابل دریافت نکرده است.

سفیر لبنان سپس جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در کشورش را محکوم کرد و گفت که این رژیم ۵ هزار پیجر (دستگاه‌های دریافت پیام) را بدون اطلاع از موقعیت اطراف آن‌ها منفجر کرد. وی تصریح کرد که این اقدام بر اساس قوانین بین‌المللی جنایت جنگی محسوب می‌شود.

مرتضی هشدار داد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی، کل منطقه را برای اهداف سیاسی خود گروگان گرفته و در آستانه وقوع یک جنگ تمام عیار قرار داده است.

رژیم صهیونیستی طی عملیات تروریستی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در لبنان، با منفجر کردن هزاران دستگاه پیجر، بی‌سیم و سیستم‌های ارتباطی، دستکم ۳۷ شهروند لبنانی را شهید و بیش از ۴ هزار نفر دیگر را زخمی کرد.

حسام زملط سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به این جنایت هولناک و در پاسخ به اظهارات همتای لبنانی خود گفت: اسرائیل چندین دهه است که در سایه مصونیت جامعه‌جهانی، تمام این جنایات را مرتکب می شود و قوانین و هنجارهای بین المللی را زیر پا می گذارد.

به گزارش ایرنا، بسیاری از کشورهای جهان و نهادهای بین‌المللی انفجارهای اخیر در لبنان را محکوم و برلزوم کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کرده‌اند.

حزب‌الله لبنان هم در آخرین بیانیه خود با تاکید بر اینکه جنایت رژیم صهیونیستی عزم نیروهای مقاومت برای جهاد را دوچندان می کند، اعلام کرد که رژیم اشغالگر، به خاطر این جنایت تاوان سختی پس خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha