عدم حمایت جنبش ملی غیرمتعهد آمریکا از هریس به دلیل سیاست‌های بایدن در غزه

نیویورک – ایرنا- جنبش ملی غیرمتعهد  آمریکا اعلام کرد که در اعتراض به سیاست های دولت جو  بایدن در نوار غزه، از کامالا هریس معاون رئیس جمهوری آمریکا برای انتخابات ۵ نوامبر ۲۰۲۴ آمریکا حمایت نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جنبش ملی غیرمتعهد آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای گفت: «عدم تمایل کامالا هریس معاون رئیس‌جمهورآمریکا به تغییر سیاست ارائه بدون قید و شرط تسلیحات به اسرائیل یا حتی عدم ارائه یک بیانیه انتخاباتی روشن در حمایت از قوانین حقوق بشر داخلی آمریکا و بین‌المللی، حمایت ما از او راغیرممکن کرده است.»

این جنبش اعلام کرد که مخالف ریاست جمهوری دونالد ترامپ است و رای دادن به شخص ثالث را نی در انتخابات ریاست جمهور توصیه نمی کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: "ما از رای دهندگان غیرمتعهد می خواهیم که آرای ضد ترامپ را ثبت کنند. تمرکز ما بر ایجاد یک ائتلاف گسترده ضد جنگ در داخل و خارج از حزب دموکرات است."

این بیانیه در حالی منتشر شد که هریس برای بازدید از ایالت میشیگان و حضور در یک رویداد مبارزاتی در کنار اپرا وینفری آماده می شود.

جنبش ملی غیرمتعهد، رای دهندگان دموکرات را تشویق می کند تا در انتخابات مقدماتی ایالتی رای «غیرمتعهد» را به عنوان راهی برای ابراز مخالفت با سیاست دولت بایدن و هریس در مورد غزه انتخاب کنند.

این جنبش گزارش داده است که ۸۰۰ هزار رای دهنده در سراسر آمریکا متعهد به رای "غیرمتعهد" شده اند.

بیش از ۱۰۰ هزار رای‌دهنده دموکرات در ایالت میشیگان در انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری رای «غیر متعهد» را انتخاب کرده اند. این اقدام برای اعتراض به سیاست دولت آمریکا در خصوص جنگ غزه انجام شده است.

میشیگان یک ایالت مهم در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است که بیش از ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت آنها افراد دارای ریشه خاورمیانه و شمال آفریقا هستند که حدود ۳.۱ درصد از جمعیت این ایالت را تشکیل می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha