پیش‌بینی ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان؛ شهروندان از صعود به ارتفاعات خودداری کنند

بندرعباس - ایرنا - معاون پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی هرمزگان ضمن پیش‌بینی وضعیت ناپایدار جوی و دریایی در استان گفت: در ساعات بعد از ظهر امروز جمعه ۳۰ شهریورماه ناپایداری جوی و دریایی در استان به‌ویژه در ارتفاعات، برخی نقاط غربی و مرکزی استان و محدوده تنگه هرمز مورد انتظار است.

مرضیه سی‌سی‌پور روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: سرعت باد طی روز جاری در مناطق دریایی استان هرمزگان در محدوده ۳۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که توصیه می‌شود شناورهای سبک و صیادی بویژه از ساعات بعدازظهر با احتیاط به دریا بروند.

وی بیان کرد: همچنین سرعت باد در مناطق غربی خلیج‌فارس (غرب لاوان به سمت استان بوشهر) نیز در محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود که توصیه می‌شود ضمن جلوگیری از رفت و آمد شناورهای سبک در این مناطق، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای سنگین و نیمه سنگین به سمت استان‌های همجوار و کشورهای غربی حاشیه خلیج فارس انجام شود.

معاون پیش بینی هواشناسی هرمزگان اظهار کرد: امروز (جمعه) در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات و پاره‌ای نقاط غربی و مرکزی استان و سواحل شمالی تنگه هرمز، رشد ابرهای همرفتی و وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود و در نقاطی که شرایط بارشی مهیا نیست، تند باد لحظه ای و گرد و غبار موقتی دور از انتظار نیست.

سی‌سی‌پور از شهروندان خواست از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

وی یادآور شد: به لحاظ دمایی نیز تا اوایل هفته آینده، افزایش دمای بیشینه (یک تا سه درجه سلسیوس) مورد انتظار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha