نشست‌های پزشکیان در آمریکا می‌تواند نتایج خوبی داشته باشد/ چتر «وفاق ملی» گسترده شود

تهران- ایرنا- فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه نشست‌های رئیس‌جمهور در نیویورک می‌تواند به رفع مشکلات بین‌المللی کمک می‌کند، گفت: از این رو آقای پزشکیان حتما این نشست‌ها را در اولویت برنامه خود قرار دهد.

حسن خلیل‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب ایرنا، درباره اهمیت سفر رئیس جمهور به نیویورک، با بیان اینکه ما باید اینگونه سفرها را در چارچوب منافع ملی کشورمان تعریف کنیم، گفت: در مجمع عمومی سازمان ملل شخصیت‌ها و روسای کشورهای مختلف حضور دارند و رئیس‌جمهور باید اولاً از منافع ملی کشور دفاع کند.

وی افزود: نکته دوم اینکه رئیس‌جمهور در سفر به نیویورک باید بتواند ذهنیتی که در اذهان منفی برخی کشورها نسبت به جمهوری اسلامی ایجاد شده را پاک کند و ایران را به عنوان کشوری متمدن، منادی گفت‌وگو، مخالف جنگ و موافق صلح و آرامش جهانی معرفی کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین دیدارها و نشست‌های رئیس‌جمهور در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل را موثر خواند و گفت: این نشست‌ها می‌تواند به رفع مشکلات بین‌المللی کمک می‌کند. آقای پزشکیان حتما باید این نشست‌ها را در اولویت برنامه خود قرار دهد.

خلیل‌آبادی عصر حاضر را دنیای ارتباطات به‌خصوص در حوزه روابط بین‌الملل دانست و گفت: از این رو باید ارتباطات بین‌المللی را تقویت کنیم زیرا اکنون اقتصاد، علم، فرهنگ و همه مسائل جهان به هم پیوسته است.

وی با بیان اینکه امروز باید در مناسبت‌های جهانی جایگاهمان را حفظ کنیم، افزود: این جایگاه در مجمع عمومی سازمان ملل با ارتباطات، سخنرانی‌ها و دیدارهایی که رئیس‌جمهور با شخصیت‌ها و روسای سایر کشورها انجام خواهد داد شکل می‌گیرد.

این فعال سیاسی همچنین پیرامون «وفاق ملی» که شعار دولت چهاردهم است، گفت: طرح موضوع وفاق و وحدت ملی که از سوی دکتر پزشکیان مطرح شده، گفتمان جدید و پسندیده‌ای است به شرط آنکه این گفتمان برای همه سطوح و دستگاه‌های حاکمیت اتفاق بیفتد.

خلیل‌آبادی با بیان اینکه اگر ما در بخش دولت به‌دنبال وفاق ملی باشیم، اما در بخش‌های دیگر وفاق اتفاق نیفتد کار ناتمام می‌ماند، افزود: به طور کلی اگر گفتمان وفاق در همه سطوح و دستگاه‌های کشور حتی دستگاه‌های حاکمیتی شکل بگیرد امر شایسته و مطلوبی است.

وی بیان کرد: همانطور که رئیس جمهور بیان کرد، کشور برای همه است و همه باید در اداره، مدیریت، ساختن و آباد کردن آن مشارکت داشته باشند و این امری بدیهی است.

عضو پیشین شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه برخی کدورت‌های شدیدی که میان جناح‌ها یا افراد وجود دارد باید به دوستی بدل شود و گرفتاری‌هایی که برخی اشخاص دارند باید رفع شود، تصریح کرد: به‌طور کلی اینگونه مسائل باید جمع و از میان برداشته شود تا همه جناح‌ها و اقشار در سطح کشور بتوانند به یک وفاق و وحدت ملی دست یابند.

خلیل آبادی، بحث وفاق را یک گفتمان توصیف کرد که نهادینه‌شدن آن نیازمند زمان است و خاطرنشان کرد: گفتمان وفاق به عملکرد حوزه دولت و بخش‌های دیگر حاکمیت و همچنین عملکرد سیاسیون، احزاب، جبهه‌های مختلف و خود مردم برمی‌گردد که با این گفتمان چگونه برخورد می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر گفتمان وفاق مورد پذیرش همگان قرار بگیرد و بخواهیم در چارچوب آن کنار هم بنشینیم و مشکلات را حل کنیم، این اتفاق در یک فرایند حداقل یکساله محقق می‌شود، یادآور شد: در آن صورت است که ما می‌توانیم نمودهایی از وفاق را در سطح مدیریت کشور مشاهده کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha