خدابخشی و اباذری فینالیست شدند؛ حضور ۶ کاراته‌کا در مبارزه رده‌بندی

تهران- ایرنا- هشت نماینده کشورمان در پایان روز نخست پیکارهای کاراته قهرمانی آسیا به دیدار نهایی و رده‌بندی راه یافتند.

به گزارش ایرنا، در اولین روز از مسابقات قهرمانی آسیا که از صبح امروز (جمعه) در هانگژو چین آغاز شد، مهدی خدابخشی و صالح اباذری با غلبه بر تمامی حریفان به فینال راه یافتند و طراوت خاکسار، آتوسا گلشادنژاد، مبینا حیدری، شیما آل‌سعدی، بهمن عسگری و بهنام دهقان‌زاده به دیدار رده‌بندی رسیدند.

نتایج کسب شده بدین شرح است:

در وزن منهای ۸۴ کیلوگرم مهدی خدابخشی دور اول با نتیجه ۴ بر صفر خودهایر از امارات را شکست داد. وی در ادامه ۵ بر صفر نگوین از ویتنام را برد و به نیمه نهایی رسید. او در نیمه نهایی ۶ بر ۴ محمد الجعفری از اردن را مغلوب کرد و فینالیست شد.

در وزن به اضافه ۸۴ کیلوگرم، صالح اباذری ۲ بر صفر آوایس از پاکستان را شکست داد. در مبارزه دوم ۲ بر یک اسماتولایو از ازبکستان را از پیش رو برداشت و در نیمه نهایی ۱۰ بر ۷ کانگتونگ از تایلند را مغلوب کرد و دومین فینالیست تیم ایران شد.

طراوت خاکسار در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم بانوان پس از قرعه استراحت در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر ۲ دئا دوینا از اندونزی را مغلوب کرد سپس در هانتی نماینده قزاقستان را از پیش رو برداشت اما در نیمه نهایی ۷ بر صفر نتیجه را به تای مای هوآنگ دارنده نشان طلا و نقره آسیا ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ واگذار کرد و راهی رقابت کسب مدال برنز شد. او روز یکشنبه برای کسب نشان برنز باید به مصاف آری شیما از ژاپن برود.

در وزن منهای ۶۱ کیلوگرم نیز آتوسا گلشادنژاد دیگر ملی‌پوش بانوان پس از قرعه استراحت ابتدا حریف عربستانی خود را ۸ بر صفر شکست داد. در دور سوم مقابل ساره العامری دارنده نشان نقره آسیا ۲۰۲۳ از امارات با نتیجه ۵ بر صفر پیروز شد تا در نیمه نهایی به مصاف گانگ لی از چین برود. گلشادنژاد که تا ثانیه‌های پایانی رقابت مقابل قهرمان جهان و دارنده برنز المپیک ۴ بر یک پیش بود با اخطار داور هانسکو شد و از راهیابی به فینال بازماند. گلشادنژاد روز یکشنبه برای کسب نشان برنز باید با زکیه عدنان دارنده برنز آسیا از مالزی روبرو شود.

در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم، بهنام دهقان‌زاده در دور اول ۹ بر صفر راوی از سریلانکا را برد و راهی نیمه نهایی شد. او در این مرحله ۳ بر ۲ نتیجه را به زولمان از قزاقستان واگذار کرد و به دیدار رده‌بندی راه یافت و روز یکشنبه برای کسب مدال برنز به روی تاتامی می‌رود.

در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم، بهمن عسگری ۹ بر یک عیسایا از سنگاپور را از پیش رو برداشت. سپس ۶ بر یک مقابل الجناعی از کویت به برتری رسید و در مبارزه سوم ۷ بر یک نتیجه را به آژیکانو از قراقستان واگذار کرد و با این نتیجه از راهیابی به فینال بازماند و برای کسب نشان برنز یکشنبه به روی تاتامی خواهد رفت.

در وزن منهای ۶۸ کیلوگرم مبینا حیدری در نخستین مبارزه ۴ بر ۲ مقابل وانگ لی از هنگ‌کنگ نتیجه را واگذار کرد و با راهیابی حریفش به فینال، حیدری نیز برای کسب نشان برنز در جدول شانس مجدد زاخبایوا از قزاقستان را ۷ بر ۲ شکست داد و راهی دیدار رده‌بندی شد.

شیما آل‌سعدی در وزن به اضافه ۶۸ کیلوگرم در مبارزه اول ۹ بر صفر نتیجه را به نگوئن از ویتنام واگذار کرد و به جدول شانس مجدد رفت. او در این گروه بینتی فایزال از مالزی ۳ بر صفر برد و راهی دیدار رده‌بندی شد.

در وزن منهای ۶۷ کیلوگرم، امیر مهدی‌زاده ۹ بر ۵ مقابل العضاری از عربستان شکست خورد و با راه نیافتن نماینده عربستان به فینال، مهدی‌زاده از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن منهای ۵۰ کیلوگرم، سارا بهمنیار در دیدار نخست نتیجه را به وانگ از چین واگذار کرد و با شکست این کاراته‌کا، نماینده کشورمان نیز از دور رقابت‌ها حذف شد.

پوریا اقدسی نیز ۳ بر ۲ مقابل دوک‌چووان از ویتنام شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha