۳۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱:۴۹
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85602557
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سوریه: آمریکا مسئول جنایات اسرائیل است

۳۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱:۴۹
کد خبر: 85602557
سوریه: آمریکا مسئول جنایات اسرائیل است

تهران- ایرنا- نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد و رئیس گروه کشورهای عربی در نشست شورای امنیت با موضوع لبنان، آمریکا را مسئول جنایات رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، قصی الضحاک در سخنرانی خود گفت: رژیم اشغالگر با ارتکاب این جنایت شنیع، تروریسم خود علیه لبنانی‌ها را بدون توجه به اصول حقوق بین الملل، حقوق بشردوستانه بین المللی و کنوانسیون‌های حقوق بشر تشدید کرده است.

وی افزود: رژیم اشغالگر در جریان تجاوزات خود به لبنان، از فناوری‌های مدرنی که در خدمت و نفع بشریت است در کشتار جمعی غیرنظامیان استفاده کرد و دستگاه‌های معمولی را که برای مقاصد غیرنظامی استفاده می‌شد، به بمب‌های ساعتی تبدیل کرد که حاملان خود را بی هیچ فرقی می‌کشند.

الضحاک اضافه کرد: گروه کشورهای عربی تجاوز (رژیم) اسرائیل به لبنان را با شدیدترین عبارات محکوم می‌کند و خواستار پاسخگویی عاملان آن است و با دولت و ملت لبنان و خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی می‌کند.

نماینده سوریه در ادامه، گفت: گروه کشورهای عربی همبستگی خود را با لبنان و حمایت خود از مقاومت و پاسخ به تجاوزات (رژیم) اسرائیل را اعلام می‌کند که امنیت و ثبات این کشور را تهدید می‌کند.

وی افزود: از شورای امنیت می‌خواهیم که تروریسم سایبری و تجاوز به لبنان را محکوم کند که بیانگر گسترش نسل کشی است که توسط رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین و حملات این رژیم به کشورهای منطقه از جمله سوریه انجام شده است.

الضحاک اضافه کرد: از شورای امنیت می‌خواهیم که مسئولیت‌های خود را در حفظ صلح و امنیت بین المللی بر عهده بگیرد، این تجاوزات را فورا متوقف کند و تصمیمات خود را برای پایان دادن به اشغال سرزمین‌های عربی در فلسطین، سوریه و لبنان توسط (رژیم) اسرائیل عملی کند.

نماینده سوریه گفت: دمشق تجاوز امروز (رژیم) اسرائیل به ضاحیه بیروت را محکوم می‌کند، بر همبستگی خود با مردم لبنان تاکید می‌کند و در کنار آنها می‌ایستد و از کشورها و مردم جهان می‌خواهد که تجاوز را محکوم کرده و برای توقف آن اقدام و اشغالگران را به خاطر جنایاتشان پاسخگو کند.

وی در پایان گفت: سوریه کشورهای حامی رژیم اشغالگر به ویژه ایالات متحده را مسئول ادامه اقدامات تجاوزکارانه و جنایات وحشیانه و همچنین مسئول جلوگیری از رسیدگی شورای امنیت به تهدیدی که این رژیم برای صلح و امنیت بین المللی دارد، می‌داند.

به گزارش ایرنا، نشست عصر جمعه شورای امنیت سازمان ملل درباره انفجارهای روزهای اخیر در بیروت، بار دیگر صحنه رویایی حامیان و مخالفان جنایات اسرائیل بود؛ برخی اعضای این شورا از نقض حاکمیت ملی لبنان از سوی اسرائیل گفتند و همگی بازیگران منطقه ای را به خویشتنداری برای جلوگیری از تشدید تنش در منطقه دعوت کردند اما آمریکا همچنان از ماشین ترور اسرائیل حمایت کرد.

رژیم صهیونیستی طی عملیات تروریستی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در لبنان، با منفجر کردن هزاران دستگاه پیجر، بی‌سیم و سیستم‌های ارتباطی، دست‌کم ۳۷ شهروند لبنانی را شهید و بیش از ۴ هزار نفر دیگر را زخمی کرد.

بسیاری از کشورهای جهان و نهادهای بین‌المللی انفجارهای اخیر در لبنان را محکوم و برلزوم کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کرده‌اند.

دبیرکل حزب الله لبنان روز پنجشنبه در سخنانی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با عملیات تروریستی اخیر خود در لبنان، همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشت و تاوان سختی خواهد پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha