مرحله نهایی لیگ بازی‌های بومی و محلی در ایلام برگزار شد

ایلام - ایرنا - مرحله نهایی لیگ بازی‌های بومی و محلی ه همت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام با معرفی تیم های برگزیده برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در این خصوص اظهار کرد: مرحله نهایی لیگ بازی‌های بومی و محلی و روستایی استان با حضور ۳۳ تیم برگزیده از ۳۷۵ روستای استان در سه رشته کلاوروان، دال‌پلان و طناب‌کشی با معرفی تیم‌های برتر عصر روز جمعه برگزار شد.

ابوالحسن مهدوی گفت: معرفی، نهادینه‌سازی، توسعه و ترویج بازی‌های بومی و محلی، از اهداف اصلی برگزاری این فستیوال بزرگ ورزشی بود.

وی افزود: از همین روی، برگزاری جشنواره‌های بازی‌های بومی محلی در سطوح مختلف و در رشته‌های گوناگون، همواره در دستور کار دستگاه‌های اجرایی مختلف استان قرار دارد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام افزود: این جشنواره‌ها امکانی را فراهم می‌کند تا با هم‌افزایی سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف، شاهد اتفاقات خوبی در زمینه بازی‌های بومی محلی باشیم.

مهدوی تصریح کرد: نکته‌حائز اهمیت و قابل ذکر در برگزاری این جشنواره، رقابت‌ سالم و در عین رفاقت اعضای تیم‌های حاضر و هم‌چنین استقبال چشمگیر خانواده‌ها از مسابقات بود.

به گزارش ایرنا، در پایان این جشنواره در رشته طناب‌کشی شهرستان‌های ایلام، بدره و چرداول، در بخش کلاوروان شهرستان چوار، چرداول و ایوان و در پلان شهرستان آبدانان، ایلام و چرداول به عنوان تیم‌های اول تا سوم دست یافتند.

کلاوروان و پلان از بازی های بومی و محلی استان ایلام هستند.

در بازی کلاوروان، بازیکنان به دوسته مساوی تقسیم شده وسپس روی زمین دایره ای به شعاع مناسب مشخص می‌نمایند و یک گروه به قید قرعه در درون دایره به حالت چهار دست وپا قرار می‌گیرند وهر کدام کلاهی به سردارند و دسته‌ی دوم بایستی بدون آنکه ضربه‌ی پای تیم مقابل خورده باشند، یکی از کلاهها را برداشته وبه سرعت به نقطه ای که در فاصله‌ی دورتر از قبل مشخص شده برساند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha