۳۱ شهریور ۱۴۰۳، ۲۱:۱۹
کد خبر: 85603081
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

آلمان خواستار گام‌های ملموس برای کاهش تنش‌ها در مرز لبنان و فلسطین اشغالی شد

لندن – ایرنا – «آنالنا بربوک» رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان در تماس تلفنی با وزرای امور خارجه لبنان و رژیم صهیونیستی، برداشتن گام‌های ملموس در راستای کاهش تنش‌ها در منطقه را خواستار شد.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه آلمان عصر شنبه (به وقت محلی) با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: بار دیگر، کل منطقه نفس خود را در سینه حبس کرده است. ما برای کاهش تنش‌ها و جلوگیری از تلفات بیشتر غیرنظامیان، به گام‌های ملموس در خاورمیانه نیاز داریم.

در ادامه این پیام اشاره شده است که خانم بربوک در تماس تلفنی با وزرای امور خارجه لبنان و رژیم صهیونیستی در مورد «اقدامات لازم» برای کاهش تنش‌ها در میان مرز میان دو طرف (لبنان و فلسطین اشغالی)، رایزنی کرده است.

رژیم صهیونیستی طی عملیات تروریستی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۲۷ و ۲۸ شهریور) در لبنان، با خرابکاری و منفجر کردن هزاران دستگاه پیجر، بی‌سیم و سیستم‌های ارتباطی، دست‌کم ۳۷ شهروند لبنانی را شهید و بیش از چهار هزار نفر دیگر را زخمی کرد.

تاکنون بسیاری از کشورهای جهان و نهادهای بین‌المللی جنایات اخیر صهیونیست‌ها در لبنان را محکوم و برلزوم کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کرده‌اند. این درحالیست که متحدان رژیم صهیونیستی در غرب از جمله دولت آلمان مانند همیشه، به ابراز نگرانی درباره تلفات غیر نظامیان بسنده و طرف‌های درگیر را به تنش‌زدایی دعوت کرده‌اند.

سخنگوی سازمان ملل متحد هم روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که دبیرکل این سازمان از انفجارها در لبنان، "بسیار نگران" است و از همه طرف ها می‌خواهد "حداکثر خویشتنداری" را بکار گیرند.

دبیرکل حزب الله لبنان روز پنجشنبه (۲۹ شهریور) در سخنانی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با عملیات تروریستی اخیر خود در لبنان، همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشت و تاوان سختی خواهد پرداخت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha