تیپ ۳۱۶ زرهی همدان در ۳۰ عملیات حضور موثر داشت

همدان- ایرنا- فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان گفت: سربازان پرافتخار تیپ ۳۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش در جریان پیروزی انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی حضور موثر و مفیدی در ۳۰ عملیات داشتند.

سرهنگ مسلم سیامکی به مناسبت هفته دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تلاش برای پایان دادن به غائله کردستان در اسفندماه ۱۳۵۷ و در جریان وقوع انقلاب از رشادت های تیپ ۳۱۶ زرهی همدان است.

وی یادآوری کرد: پادگان لشکر ۲۸ پیاده کردستان در سنندج مورد محاصره نیروهای تجزیه‌طلب قرار گرفت و شهر در آستانه سقوط بود که تیپ زرهی همدان با آزادسازی سقز، جلوی سقوط کردستان را گرفت.

فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان با بیان اینکه این تیپ در عملیات نصر نیز حضور داشت خاطر نشان کرد: با آغاز جنگ تحمیلی تیپ ۳۱۶ زرهی به سمت دزفول حرکت کرد و پدافند منطقه کرخه نور در ۲ مقطع در سال ۱۳۶۰ برعهده این تیپ بود.

سرهنگ سیامکی اظهار کرد: در عملیات نصر تیپ زرهی شهید قهرمان به‌طور کامل به هدف‌های خود دست یافت و با تصرف ارتفاع گرده‌ رش، یک سرپل مناسب در آن سوی رودخانه قلعه چولان، برای اقدامات بعدی به دست آمد.

وی افزود: در این عملیات، ارتش عراق متحمل تلفات نیروی انسانی و تجهیزات زیادی شد و ۲۰۰ تن از آن‌ها نیز به اسارت نیروهای ایرانی درآمدند همچنین، تیپ‌های ۳۹، ۷۴، ۷۷ و ۸۳ و برخی یگان‌های دیگر عراقی آسیب دیدند.

فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان گفت: بنابراین در طول هشت سال جنگ تحمیلی تیپ ۳۱۶ زرهی همدان نقش بسزا و تعیین کننده‌ای در پیروزی‌ها ، آزادسازی‌ها و کسب دستاوردها داشت.

سرهنگ سیامکی افزود: همدان که موقعیتی راهبردی در منطقه غرب کشور دارد و مسیر ارتباطی استان های غربی قرار گرفته حضور نیروهای نظامی نقش پررنگ و تعیین کننده‌ای دارد.

وی افزایش آمادگی رزمی را هدف و تکلیف اصلی نیروهای فعال در بدنه ارتش دانست و بیان کرد: کارکنان ارتش همیشه در حال افزایش توان رزمی برای مقابله با تهدیدهای دشمن هستند.

فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان افزود: با توجه به موقعیت مکانی، این تیپ به عنوان نیروی رزمی و آماده به کار، در ارتقای قدرت بازدارندگی منطقه بسیار تاثیرگذار است که با همکاری و هم افزایی موجود بین نیروهای مسلح استان، همدان را از منظر توان رزمی دفاعی در سطح عالی قرار داده است.

سرهنگ سیامگی اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران از اولین روزهای جنگ دوشادوش سایر نیروهای مسلح و مردم در برابر دشمن ایستادگی کرد.

وی اضافه کرد: کارکنان ارتش از همه اقشار و سنین در این جنگ شرکت کردند و رشادت‌های مردمان این سرزمین آرامش و امنیت را برای مردم به ارمغان آورد.

فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان بیان کرد: جوانان و نیروهای مسلح کشورمان دانش آموخته هشت سال دفاع مقدس هستند و امروزه هیچ کشوری خیال خام تصرف هفت روزه تهران را ندارد.

سرهنگ سیامکی افزود: امروز نیروهای مسلح ایران با درسی که از هشت سال دفاع مقدس گرفته دارای اتحاد و انسجام است و این هم افزایی منجر به ایجاد قدرت در کشور شده است.

به گزارش ایرنا، عناوین روزشمار هفته دفاع مقدس در سال ۱۴۰۳ با شعار محوری« در راه فتح قله ایم» به شرح ذیل اعلام شد:

شنبه ۳۱ /شهریور/۱۴۰۳ با عنوان روز؛ پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، وحدت ملی، معنویت

محور فعالیت ها: تجلیل از پیشکسوتان افتخارآفرین دفاع مقدس و مقاومت، تبیین نقش ایمان، همبستگی و وحدت ملی آحاد جامعه در دفاع مقدس

یکشنبه ۱/مهرماه/۱۴۰۳ با عنوان روز؛ جوانان، علم و دانش پژوهشی

محور فعالیت ها: حضور دانش آموزان، دانشجویان و طلاب در عرصه علم و دانش، تبیین نقش علم و فناوری در تقویت اقتدار ملی

دوشنبه ۲/ مهرماه ۱۴۰۳ با عنوان روز؛ زنان، خانواده، سلامت

محور فعالیت ها:بزرگداشت سلامت- تبیین نقش زنان و خانواده در دفاع مقدس

سه شنبه ۳/مهرماه/ ۱۴۰۳ با عنوان روز؛شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخرآفرینی

محور فعالیت ها:روز ایثار و تجلیل از خانواده های معزز شهدا و جانبازان و ایثارگران- دیدار از جانبازان و ایثارگران

چهارشنبه ۴/مهرماه/ ۱۴۰۳ با عنوان روز؛ دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف و سربازان

محور فعالیت ها: اهمیت به آموزش عمومی و پدافند غیرعامل، پرداختن به پشتیبانی و حمایت مردم و اصناف از جبهه ها در دوران دفاع مقدس، پاسداشت سربازان

پنج شنبه ۵/مهرماه/ ۱۴۰۳ با عنوان روز؛ولایتمداری، بصیرت، دشمن شناسی و استکبارستیزی

محور فعالیت ها: تبیین نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس و حماسه شکست حصر آبادان- تبیین بصیرت جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی- عطرافشانی مزار شهدا

جمعه ۶/مهرماه/ ۱۴۰۳ با عنوان روز؛نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران، روحانیت، عشایر، روستائیان و پیشمرگان کرد مسلمان

گفتنی است ۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده و از ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه ادامه دارد و در این مدت برنامه های متعددی از قبیل رژه نیروهای مسلح، برنامه های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و هنری با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت استان همدان همزمان با سراسر برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha