دمای هوای خراسان رضوی در نخستین روزهای فصل پاییز تابستانی می‌شود

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: دمای هوای استان از امروز، یکشنبه روند افزایشی خواهد گرفت و در نخستین هفته فصل پاییز سال جاری، بیشینه دما در مناطق گرمسیر به حدود ۴۰ درجه خواهد رسید.

آذر رضایی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دمای هوای خراسان رضوی در هفته پایانی شهریور ماه خنک شده بود که با ورود توده گرم پرفشار به استان، دمای هوا افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: بیشینه دمای کلانشهر مشهد نیز در اواسط هفته جاری به حدود ۳۶ درجه خواهد رسید که نسبت به امروز افزایش دمای ۶ درجه را به ثبت می رساند.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: وزش باد توام با گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا به خصوص برای مناطق مستعد، از دیگر پدیده های جوی روزهای هفته جاری است که مناطق مختلف استان را فرا می گیرد.

رضایی پور عنوان کرد: در شبانه روز گذشته، قوچان با هفت و سبزوار با ۳۸ درجه سانتیگراد به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهرستان های استان بوده اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۵ تا ۲۸ درجه را به ثبت رسانده است.

وی اضافه کرد: دمای کنونی مشهد ۲۴ درجه است که طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی، دمای این کلانشهر امروز بین ۱۵ تا ۲۹ درجه در نوسان خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha