تاکید وزیر راه و شهرسازی بر مطالبه‌گری، گفتمان‌سازی و داشتن نگاه نقادانه دانش‌آموزان

تهران- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر مطالبه‌گری، گفتمان‌سازی و داشتن نگاه نقادانه پس از بررسی نظرات موافق و مخالف، گفت: درصورت توجه دانش‌آموزان به چنین مواردی، عرصه توسعه و برگ‌های زرین دیگری در این کشور رقم می‌خورد.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «فرزانه صادق» امروز (یکشنبه، اول مهر ماه) با حضور در مدرسه دخترانه «حاج حسین مکتبی و اولاده» در منطقه ۱۶ تهران، زنگ شروع سال تحصیلی جدید را نواخت.

وزیر راه و شهرسازی در آیینی که به همین مناسبت در جمع دانش آموزان این مدرسه برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانش آموزان دختر سرزمینمان گفت: امروز حس عجیبی برای حضور در جمع شما دانش‌آموزان دارم و از نخستین روزی که وارد دبیرستان شدم ۳۴ سال گذشته است.

وی افزود: در حالی که خودم دیپلم ریاضی و فارغ‌التحصیل دکترای مهندسی شهرسازی هستم، امروز در جمع شما دانش آموزان دبیرستانی رشته علوم انسانی حضور یافتم و معتقدم علوم تجربی و ریاضی بدون علوم انسانی معنایی ندارند، زیرا بسیاری از موارد فرهنگی که هویت ساز ماست در علوم انسانی نمود پیدا می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «سنجه‌های کشورهای توسعه یافته در توجه آنها به علوم انسانی نمود پیدا می‌کند»، گفت: در دنیای فناوری، کشورهایی پیشرفت واقعی را رقم می‌زنند که به انسان و انسان‌مدار بودن و چگونگی ارتباط با معنویت و خداوند اهمیت می‌دهند.

صادق بیان‌داشت: اینگونه موارد در کشوری که تمدن چند هزار ساله دارد بسیار پررنگ‌تر است.

وی گفت: با همه مشکلاتی که هم اکنون با آن‌ها مواجه هستیم، اگر نسل شما شاد و امیدوار باشد به طور قطع روزهای بهتری خواهیم داشت.

صادق در بخش دیگری از سخنانش به دانش آموزان دبیرستان دخترانه حاج حسین مکتبی و اولاده، گفت: ما در کشوری زندگی کردیم که روزهای سختی را پشت سر گذاشته‌ایم و فرایند به گونه‌ای پیش رفته است که مسئولیت یک وزارتخانه مهم و با فعالیت زیربنایی به یک بانو واگذار می‌شود. پس باور داشته باشید در سال‌های آینده شما دختران و نسل شما زنگ مدارس را به صدا در می‌آورند.

وی یادآور شد: برای داشتن نگاه نقادانه به مسائل و موضوعات باید مطالعه داشته باشید تا بتوانید هرآنچه باعث توسعه کشور می‌شود را مطالبه کنید.

در پایان این مراسم از خانواده شهیدان مهاجر تقدیر شد و زنگ شروع سال تحصیلی توسط وزیر راه و شهرسازی نواخته شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha