تاسیسات آب در ۷۰ شهر و روستای خراسان رضوی هوشمندسازی شد

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: ۴۳ شهر و ۲۷ مرکز روستایی استان به سیستم تله متری و کنترل از راه دور در مدیریت تاسیسات آبرسانی مجهز شدند.

حسین امامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تله متری شامل ضبط و انتقال خودکار داده ها از منابع دور یا غیرقابل دسترس به واحد کنترل برای نظارت، تجزیه و تحلیل است.

وی اضافه کرد: چهار هزار و ۲۴۰ فقره تاسیسات و تجهیزات در بخش آب استان وجود دارد و در مجموع هزار و ۳۸۸ حلقه چاه، مخزن و ایستگاه پمپاژ شهری و روستایی با وظیفه خدمت رسانی به یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت، تحت پوشش این سیستم هوشمند قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: شهرهای چناران، کاشمر، نیشابور، تربت جام، فریمان، قلندرآباد، سفیدسنگ، فرهادگرد، رشتخوار و جنگل، ریوش، ششتمد، گناباد و تربت حیدریه از سیستم تله متری و کنترل از راه دور در مدیریت تاسیسات آبرسانی بهره مند هستند و چهار مجتمع روستایی کاشمر هم به شبکه داخلی تله متری متصل شده اند.

امامی افزود: کاهش هدر رفت آب به میزان حداقل ۱۰ درصد، مصرف انرژی به میزان ۱۵ درصد و همچنین بهینه سازی نیروی انسانی از مزایای اجرای طرح هوشمند سازی تاسیسات آبرسانی و شبکه توزیع آب در استان است.

هم اکنون از مجموع ۳۷ دشت خراسان رضوی، نیمی در شرایط ممنوعه بحرانی قرار دارد و وجود چاههای غیرمجاز و برداشت بی‌رویه از منابع آبهای زیرزمینی مهمترین علت بحرانی شدن وضعیت دشت‌های استان عنوان شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha