۱۵ عضو علمی دانشگاه محقق اردبیلی در زمره دانشمندان ۲ درصد برتر جهان قرار گرفتند

اردبیل - ایرنا - معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از حضور ۱۵ نفر از اعضای هیات علمی، پژوهشگران پسادکتری و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در زمره دانشمندان پراستناد ۲ درصد برتر جهان در سال ۲۰۲۴ بر اساس گزارش مشترک دانشگاه استنفورد و انتشارات الزیویر خبر داد.

دکتر جبرائیل رزمجو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این فهرست فراسنجه‌های متعددی بر روی مقالات منتشره در پایگاه استنادی اسکوپوس مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد که از جمله آن می‌توان به تعداد مقالات و تعداد ارجاعات به مقالات نویسنده، تعداد مقالات تک نویسنده، رنکینگ دانشمندان در حوزه‌های تخصصی و معرفی حوزه تخصصی نویسندگان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه برای انتخاب لیست دانشمندان برتر، اطلاعات پژوهشگران از سراسر جهان در ۲۰ حوزه و ۱۵۹ زیرحوزه بررسی شده است، افزود: در لیست منتشره برای سال ۲۰۲۴ اسامی ۱۳ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی شامل دکتر عزیز حبیبی استاد گروه آموزشی شیمی، دکتر حسین شایقی استاد گروه آموزشی برق، دکتر هادی غائبی استاد گروه آموزشی مهندسی مکانیک، دکتر عزیز باباپور استاد گروه آموزشی مهندسی شیمی، دکتر داود سیف‌زاده استاد گروه آموزشی شیمی و دکتر سیدمهدی رضوی استاد گروه آموزشی زیست شناسی آورده شده است.

قائم مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: همچنین در این لیست دکتر سجاد پیرمحمد استاد گروه آموزشی مهندسی مکانیک، دکتر یوسف عباسپور استاد گروه آموزشی مهندسی بیوسیستم، دکتر عباس صباحی امین دانشیار گروه آموزشی مهندسی مواد دانشکده فناوری‌های نوین نمین، دکتر حمید حیدرزاده دانشیار گروه آموزشی مهندسی برق و کامپیوتر، دکتر شیما رحیم پوران استادیار گروه مرتع و آبخیزداری، دکتر عسگر عباداللهی دانشیار گروه آموزشی تولیدات گیاهی دانشکده کشاورزی مغان و دکتر سینا فیض‌الله‌زاده اردبیلی استادیار گروه آموزشی مهندسی انرژی دانشکده فناوری‌های نوین نمین به چشم می‌خورد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: در لیست منتشره دکتر احمد جهانبخشی از فارغ التحصیلان و پژوهشگران پسادکتری و مهندس توحید پریخانی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه محقق اردبیلی نیز حضور دارند که حاکی از کیفیت بالای آموزش و پژوهش در این دانشگاه می‌باشد.

وی ابرازامیدواری کرد: با ادامه روند رو به رشد فعلی و حمایت دانشگاه از پژوهشگران فعال و محققان، شاهد حضور تعداد بیشتری از پژوهشگران این دانشگاه در لیست دانشمندان برتر جهان در سال‌های آتی خواهیم بود.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام دانشکده کشاورزی تاسیس شده است و اکنون تعداد رشته‌های مصوب این دانشگاه ۲۸۱ رشته شامل ۶۲ رشته در مقطع دکتری، ۱۳۳ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۷۹ رشته مقطع کارشناسی و هفت رشته مقطع کاردانی است.

این دانشگاه دارای ۹ دانشکده، سه مرکز تحقیقات، سه پژوهشکده، ۱۹ هسته پژوهشی و یک مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور است و همایش‌های علمی و آموزشی متنوعی در آن با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha