۱۱ کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاه‌های مجاز نمین نصب شد

اردبیل - ایرنا - رئیس اداره منابع آب نمین گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری ۱۱ کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاه‌های مجاز این شهرستان نصب شد.

به گزارش ایرنا، علی اکبری سولا روز یکشنبه در نشست هم‌اندیشی با بهره‌برداران منابع آب زیرزمینی نمین با اشاره به نگران کننده‌تر شدن وضعیت دشت اردبیل به دلیل افت منابع آب در سال‌های اخیر اظهار کرد: اضافه برداشت از آب‌های زیرزمینی موجب افت ۱۳ متری آبخوان دشت اردبیل شده و ضرورت دارد برای حفاظت از منابع آبی اقدامات موثری انجام شود.

وی ادامه داد: از اول امسال تاکنون چهار حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان نمین مسدود و با این اقدام بیش از ۴۲ هزار مترمکعب در مصرف آب زیرزمینی صرفه‌جویی شد.

رئیس اداره منابع آب نمین با اشاره به اینکه بخشی از برنامه‌های این اداره در راستای کاهش منصوبات چاه‌ها انجام می‌شود، افزود: در این زمینه بیش از ۲۸ هزار مترمکعب آب در سال‌جاری صرفه‌جویی شده است.

اکبری سولا همچنین درباره آزادسازی بستر رودخانه‌های نمین بیان کرد: امسال یک هکتار از اراضی بستر رودخانه‌های این شهرستان آزادسازی شد.

وی با بیان اینکه مهلت جواب‌دهی به استعلام‌ها در قالب پنجره واحد ظرف ۴۸ ساعت انجام می‌گیرد ، افزود: امسال به ۲۴۷ فقره استعلام در اسرع وقت رسیدگی شده است.

رئیس اداره منابع آب شهرستان نمین استفاده از روش‌های نوین آبیاری در بخش کشاورزی را یادآور شد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای ترویج فرهنگ بهینه مصرف آب مورد تاکید است و باید به این موضوع توجه شود.

نمین در ۳۰ کیلومتری شرق اردبیل در مسیر جاده ارتباطی اردبیل - آستارا واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha