۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۹:۵۰
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85604192
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

قومیت و فرهنگهای بومی گیلان باید به نسل جدید معرفی شود

رشت - ایرنا -استاندار گیلان با بیان اینکه باید تمامی قومیت‌های گیلان و سنن و فرهنگ هایشان را برای نسل جدید معرفی کنیم، گفت: نباید بگذاریم زندگی شهری ما را از زندگی روستایی دور کند و با برگزاری جشنواره‌های و روش های دیگر این پیوند حفظ شود.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی عصر یکشنبه در دومین جشنواره اقوام گیلانی در تالار مرکزی رشت با بیان اینکه این استان دارای قومیت‌های بسیار با تاریخی غنی است، اظهار کرد: قدردان کسانی که تلاش کردند اقوام گیلانی را دور هم جمع کنند، هستیم.

وی با اشاره به زیبایی‌های قومیتی گیلان در حوزه‌های مختلف گفت: تمامی اقوام گیلانی در غرب، شرق و جنوب وقتی در کنار هم قرار می گیرند جلوه از انسجام و اتحاد در عین کثرت هستند.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم‌ توجه به فرهنگ غنی مردمان دیار میرزا کوچک‌خان جنگلی بیان کرد: در گیلان ما دارای فرهنگی غنی و متمدن بوده و اصالت مردمان این خطه به هفت هزار سال هم می‌رسد که باید برای جهانیان معرفی شود.

وی با تأکید بر اینکه تنوع غذایی در گیلان زبانزد جهانیان است، بیان کرد: بیشتر غذای مردم گیلان از سبزیجات است که این امر برای گردشگران و حتی جهانیان جاذبه دارد و وقتی امروز با سفیرهندوستان گفت و گو می کردیم به این موضوع هم تأکید کردند.

استاندار گیلان وحدت را یکی از ویژگی‌های بارز مردم این استان دانست و تصریح کرد: در هر نقطه‌ای از گیلان مردم به صورت مسالمت آمیز در حال زندگی هستند و هیچ قدرتی نمی‌تواند این وحدت را از بین ببرد.

عباسی با اشاره به مهمان نوازی مردمان گیلان در حوزه‌های مختلف گفت: در هفته‌های گذشته مهمانان زیادی از دیگر استان‌های کشور وارد گیلان شدند به طوری که طی ۱۰ روز ۷۰۰ هزار خودرو و بیش از پنج میلیون نفر به این استان سفر کردند ولی در تأمین سوخت هیچ مشکلی نداشتیم و اگر ازدحامی در جایگاه‌های سوخت وجود داشت دلیلش حجم زیاد مسافرین ورودی به استان بود ولی مردمان مهمان نواز گیلان نگذاشتند مشکلی برای مسافرین ایجاد شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha