هند قهرمان المپیاد جهانی شطرنج شد/ ایران در رده بیست‌وششم

تهران- ایرنا- چهل و پنجمین دوره المپیاد جهانی شطرنج با قهرمانی تیم هند و عنوان بیست و ششم ایران به پایان رسید.

به گزارش ایرنا، چهل وپنجمین دوره المپیاد جهانی شطرنج روز گذشته در شهر بوداپست با قهرمانی تیم هند در هر دوبخش بانوان و مردان به پایان رسید. در این دوره تیم‌های مردان و بانوان ایران نیز حضور داشتند که تیم مردان در ۸ دور نخست در جمع ۱۰ تیم برتر قرار داشت اما با سه باخت به عنوانی بهتر از بیست و ششم نرسید.

در این دوره از مسابقات تیم مردان هند با کسب ۲۱ امتیاز قهرمان شد و آمریکا و ازبکستان با ۱۷ امتیاز به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

در بخش بانوان نیز هند با ۱۹ امتیاز در جایگاه نخست و تیم‌های قزاقستان با ۱۸ امتیاز و آمریکا با ۱۷ امتیاز دوم و سوم شدند. تیم چین مدعی کسب عنوان قهرمانی این دوره با ۱۷ امتیاز و پوئن‍شکنی کمتر در جایگاه چهارم قرار گرفت.

در این دوره از رقابت‌ها تیم مردان ایران با کسب ۱۴ امتیاز بالاتر از قزاقستان و پایین‌تر از ویتنام و ترکمنستان در رده ۲۶ جهان قرار گرفت. تیم ایران در این دوره از مسابقات برابر هند، چین و ارمنستان شکست خورد و با توقف مقابل رومانی به رده بیست وششم جهان سقوط کرد.

تیم بانوان ایران نیز با کسب ۱۳ امتیاز در جایگاه سی‌ و هفتم جهان قرار گرفت.

در این دوره پرهام مقصودلو سوپر استاد شطرنج ایران موفق شد برابر مگنوس کارلسن نروژی و دینگ لیرن چینی ۲ قهرمان جهان به تساوی دست پیدا کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha