ترانسفورماتور ۲۰ کیلوولت ساخت ایران در بندرشهید رجایی نصب شد

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یک دستگاه‌ ترانسفورماتور ۲۰ کیلوولت جرثقیل‌های دروازه‌ای معروف به ‌گنتری‌کرین با ۹۵ درصد بازده برای نخستین بار در کشور در بندر شهید رجایی طراحی، ساخت و نصب شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس‌نژاد روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: ترانسفورماتور ساخته شده توسط یک شرکت داخلی معتبر و خوش‌نام در عرصه ساخت ترانسفورماتور بعد از انجام طراحی اولیه، تامین مصالح ساخت انواع قالب و انجام آزمایش‌های کارگاهی به بندرشهید رجایی وارد و بر روی گنتری‌کرین مستقر در این بندر نصب شد.

وی بیان کرد: ولتاژ اولیه این دستگاه ۲۰ کیلوولت و ولتاژ ثانویه ۶۳۰ ولت بوده که قابل مصرف در دستگاه‌های مختلف گنتری‌کرین است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه نوع سیستم خنک‌کاری این دستگاه از نوع گردش هوای طبیعی بوده و دارای بالاترین کلاس عایق بندی است، گفت: این ترانسفورماتور با رعایت پیشرفته‌ترین استانداردهای بین‌المللی تولید شده و دارای پنج مرحله قابلیت تنظیم ولتاژ است.

وی همچنین بازده این دستگاه را حدود ۹۵ درصد اعلام کرد و افزود: با طراحی و نصب این تجهیز کشور از ورود این نوع مبدل‌های بسیار ویژه بی‌نیاز خواهد شد.

ترانسفورماتور ۲۰ کیلوولت ساخت ایران در بندرشهید رجایی نصب شد

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی اضافه کرد: برداشتن گام مهم در راستای خودکفایی بیشتر ترانسفور ماتورها وظیفه تبدیل ولتاژ بالا به ولتاژ پایین را در شبکه‌های تولید و توزیع قدرت برعهده داشته و باعث کاهش افت توان در شبکه‌ها می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha