۱۹ پژوهشگر دانشگاه نوشیروانی در بین دانشمندان تأثیرگذار جهان

ساری ایرنا - مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: ۱۹ پژوهشگر دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در میان ۲ درصد دانشمندان برتر جهان در سال ۲۰۲۴ قرار گرفتند.

جواد کاظمی تبار روز دوشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس این رتبه بندی که در سپتامبر ۲۰۲۴ در پایگاه علمی Elsevier به چاپ رسیده است، از کشور ایران ۲ هزار و ۳۲۷ دانشمند در زمره دانشمندان برتر دنیا در ۲۲ رشته علمی و ۱۷۴ زیر رشته از تمامی دانشگاه‌های جهان قرار گرفتند.

مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل اسامی این ۱۹ پژوهشگر را بدین شرح اعلام کرد: محسن شیخ‌الاسلامی، داوود دمیری گنجی، قاسم نجف‌پور، روح‌الله جماعتی، امیر مدرس، حامد جمشیدی اول، مصطفی رحیم‌نژاد، مصطفی لشکربلوکی، مجید پیروی، علی‌اکبر رنجبر، محسن جهانشاهی، مائده محمدی، مهرداد جعفریار، مصیب قلی‌نیا، عرفان عباسیان، رضا عابدینی، مفید گرجی بندپی، جعفر ادبی، مرتضی قلی‌پور دانشمندان ۲ درصدی دانشگاه نوشیروانی بابل هستند.

کاظمی تبار تصریح کرد: این پژوهش که از داده‌های استنادی اسکوپوس استفاده شد دانشمندان را در پنج حوزه موضوعی اصلی طبقه بندی کرد و شرط ورود پژوهشگران به فرآیند رتبه‌بندی انتشار حداقل ۵ مقاله بوده است و در مجموع حدود ۲۰۰ هزار دانشمند مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته‌اند.

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل که با نگاه خیرخواهانه خیر شهیر ایران زنده یاد سید حسین فلاح نوشیروانی با اهدا ۱۷ هکتار زمین با ۱۱ هزار متر مربع فضای آموزشی در سال ۱۳۴۸ تاسیس شد که این مجموعه تحت نام مدرسه عالی تربیت دبیر فنی دانشگاه مازندران در سال ۱۳۵۲ اقدام به جذب دانشجو کرد.

این مدرسه عالی تربیت دبیر فنی در سال ۱۳۷۱ با نام دانشکده فنی و مهندسی نوشیروانی دانشگاه مازندران به عنوان تنها دانشکده فنی و مهندسی در استان مازندران در دوره‌های کارشناسی مهندسی عمران، برق، شیمی و مکانیک و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا اقدام به پذیرش دانشجو کرد و در سال ۱۳۸۴ به مجتمع آموزش عالی نوشیروانی ارتقاء یافت.

این مجموعه آموزشی همچنین از سال ۱۳۸۷ با استقلال کامل و جدا از دانشگاه مازندران به عنوان یک دانشگاه صنعتی در شمال کشور شناخته به فعالیت و جذب دانشجو ادامه داد و تاکنون توانست به موفقیت های علمی، پژوهشی و آموزشی زیادی دست یابد و مورد توجه دانشجویان از داخل و خارج از کشور قرار گیرد.

در سال های اخیر دانشمندان این دانشگاه با درو کردن جایگاه های ممتاز علمی و کسب کرسی های مختلف در رنکینگ های جهانی از یک طرف و از طرف دیگر با فعال شدن دیپلماسی علمی در این دانشگاه زمینه حضور و پذیرش بیش از ۳۵۰دانشجوی خارجی برای تحصیل در این دانشگاه فراهم آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha