دستگاه قضایی اصفهان بدنبال رفع اطاله کارشناسی پرونده‌های قضایی است

اصفهان – ایرنا – رییس کل دادگستری اصفهان گفت: یکی از اولویت های دستگاه قضایی استان در نیمه دوم امسال، رفع اطاله کارشناسی در پرونده‌های قضایی است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری روز دوشنبه در بازدید از کانون کارشناسان رسمی دادگستری بااشاره به مشکلات موجود در زمینه کارشناسی افزود: عموم مردم، هم در باره کمبود کارشناس و هم اطاله روند کارشناسی‌ پرونده‌ها گلایه دارند که باید مرتفع شود.

دستگاه قضایی اصفهان بدنبال رفع اطاله کارشناسی پرونده‌های قضایی است

وی، همچنین با اشاره به موضوع پرونده‌های کثیرالشاکی، بر ضرورت همکاری کارشناسان و تسریع در اعلام نظریه کارشناسی در این پرونده‌ها تاکید کرد.

رییس کل دادگستری اصفهان افزود: انصراف دیرهنگام کارشناسان از موضوع کارشناسی از عوامل ایجاد اطاله دادرسی در پرونده‌های قضایی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این عامل از عوامل اخلال در روند دادرسی قضایی محسوب می‌شود، نظارت در این باره از سوی کانون کارشناسان ضروریست.

حجت‌الاسلام جعفری بر رعایت اخلاق حرفه‌ای از سوی کارشناسان و انجام اقدامات صیانتی از سوی هیأت مدیره کانون و مرکز کارشناسان نیز تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، در زمان حاضر کانون کارشناسان رسمی دادگستری اصفهان با عضویت و فعالیت بیش از سه هزار کارشناس رسمی در ۶۵ رشته، بزرگترین کانون کشور پس از تهران محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha