۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۳۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85604998
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

زنجان از هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی میزبانی می‌کند

زنجان - ایرنا - سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان زنجان گفت: طبق برنامه ریزی‌ها با همکاری دستگاه‌های اجرایی هفدهمین دوره جشنواره ملی آش ایرانی از ۱۶ تا ۲۰ مهرماه سال جاری در استان برگزار می‌شود.

داریوش نادری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش‌رویداد هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی طی روزهای پنجم و ششم مهرماه سال جاری در منطقه گاوازنگ شهر زنجان برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: این پیش رویداد در چهار نوبت صبح و بعدازظهر برنامه ریزی شده است.

این مسوول ادامه داد: علاقه‌مندان برای شرکت در پیش رویداد آش تا ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه سوم مهر برای ثبت نام و انجام فرآیندهای لازم فرصت دارند.

به گفته سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان زنجان، شرکت کنندگان باید برای ثبت نام در این پیش رویداد به آدرس https://zanjan.mcth.ir/ash ۱۷ مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: پس از برگزاری رقابت‌های مرحله مقدماتی بین متقاضیان به ۱۰ شرکت‌کننده برتر زنجانی، غرفه طبخ آش‌های سنتی در جشنواره پیش رو اختصاص می یابد و ۳۰ غرفه نیز به استان‌های دیگر اختصاص خواهد یافت.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان زنجان خاطر نشان کرد: این استان، برند شهر جشنواره‌ها را دارد از این رو سعی می کنیم در فصل های سال، جشنواره‌های مختلفی را در این شهر برگزار کرده و استان را به مقصدی مناسب برای گردشگری تبدیل کنیم.

جشنواره ملی آش ایرانی به عنوان بزرگترین رویداد استان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسیده است.

این جشنواره قدیمی‌ترین جشنواره غذای ایران است که همه‌ساله در شهر زنجان برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha