واکنش‌های متنوع کودکان به یک انیمیشن تاریخی+ فیلم

اصفهان- ایرنا- فیلم «شمشیر و اندوه» که در روز دوم سی و ششمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان اکران شد، واکنش‌های متنوعی را در پی داشت. گروهی آن را دوست داشتند و گروهی گفتند برخی بخش‌هایش را متوجه نشده‌اند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به اصفهان، انیمیشن «شمشیر و اندوه» به کارگردانی عماد رحمانی و مهرداد محرابی و تهیه‌کنندگی مهدی جعفری یکی از فیلم‌های نمایش‌داده شده در روز دوم سی و ششمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان بود. فیلمی که برای خبرنگاران و منتقدان تازگی نداشت چون قبلا آن را در جشنواره فیلم فجر دیده بودند.

این انیمیشن تاریخی و مذهبی روایتی از ماجراهای قبل از کربلا است و به دوران زندگی معاویه و یزید می پردازد. عده ای از مخاطبان و داوران فیلم را دوست داشته و عده ای نتوانسته بودند با آن ارتباط برقرار کنند.

یکی از این مخاطبان نوجوان پس از خروج از سالن اکران گفت: «شمشیر و اندوه» گرافیک خوبی داشت اما یکسری از سکانس هایش در تاریخ نیامده و اصلا راجع به امام حسین (ع) نبود و اگر اولش نمی‌گفتند درباره زمان معاویه است من قصه‌اش را نمی‌فهمیدم.

یکی از داوران نوجوان این جشنواره نیز گفت فیلم را زیاد دوست نداشتم چون برخی از سکانس هایش خیلی مصنوعی و غیرواقعی بود.

واکنش‌های متنوع کودکان به یک انیمیشن تاریخی+ فیلم

یکی از دیگر از مخاطبان معتقد بود: انیمشین «شمشیر و اندوه» یکی از بهترین های جشنواره بود چون ظاهرا از اسکن چهره استفاده شده و موسیقی متن نیز روایتگر داستان بود.

مخاطب نوجوان دیگر نیز این فیلم را آموزنده و جالب خواند و گفت: پیشرفت خوبی در صنعت انیمیشن سازی ایران شاهدیم.

به گفته دیگر مخاطب نوجوان این فیلم سیر داستانی این انیمیشن مبهم بود ولی در عین حال جذاب و رضایت بخش بود و برای تاریخ دوستان بویژه مناسب بود.

مخاطب خردسال فیلم هم این اثر را مناسب رده سنی زیر ۷ سال ندانست.

یکی دیگر از داوران نوجوان هم گفت: فیلم را دوست نداشتم چون بی سر و ته بود و متوجه نشدم چه اتفاقی افتاد، حرکات دست و کلام هم هماهنگ نبود.

واکنش‌های متنوع کودکان به یک انیمیشن تاریخی+ فیلم

ایرادها را در نسخه جدید برطرف کرده‌ایم

مهرداد محرابی، کارگردان فیلم هم به خبرنگار ایرنا گفت: کیفیت نسخه‌ای که در جشنواره اصفهان اکران شد در مقایسه با نسخه جشنواره فیلم بهتر شده است. چون بر اساس نظر منتقدان ایرادها را برطرف کرده‌ایم.

وی افزود: فهم این فیلم برای کودکان سخت ولی کلیت کار برای کودکان قابل درک است. در این فیلم کودکی که آرمانی دارد در بزرگسالی آرمانش را دنبال می‌کند و این موضوع روی کودکان تاثیر می‌گذارد. در نشست خبری، بچه‌ها خیلی ریزبینانه درباره صدا و تدوین و شخصیت‌های کار صحبت می‌کردند و این نکته برای ما ارزشمند بود.

اسکن انسانی

این پویانمایی برای اولین بار در تاریخ انیمیشن ایران با استفاده از اسکن انسانی (MetaHuman) تولید شده است. بسیاری از کودکان متوجه این نکته شده بودند و در صحبت‌های‌شان به تکنیک بالای فیلم اشاره کردند.
به گزارش ایرنا، انیمیشن «شمشیر و اندوه» اثری ۹۲ دقیقه‌ای است که برهه‌ تاریخی بعد از شهادت امام حسن مجتبی(ع) تا ورود امام حسین(ع) به کربلا را روایت می‌کند. روایت این اثر از زاویه‌ دید یک ایرانی است که در شهر مدائن زندگی می‌کند و منجر به پیوستنش به قافله‌ امام حسین (ع) خواهد شد. مخاطب این انیمیشن نوجوان و جوان در نظر گرفته شده و در خلاصه داستان آن آمده است: «برای تحقق رویایی که داری مبارزه کن…»

این اثر نزدیک به دو سال به طول کشیده و نزدیک به ۲۰۰ نفر در این پروژه درگیر کار بوده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha