ارایه تمامی امکانات، تکلیف دستگاه‌های اجرایی در سرشماری عمومی کشاورزی

مشهد - ایرنا - معاون طرح‌های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمار ایران گفت: بر مبنای فرمان رئیس جمهور، تمامی دستگاه‌های اجرایی، مکلف شده‌اند تمامی امکانات و موارد مورد نیاز سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۴۰۳ را در اختیار مرکز آمار ایران قرار دهند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی، فریبا سادات بنی هاشمی در بازدید از ستاد سرشماری عمومی کشاورزی استان به تشریح ویژگی های سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ برای دست اندرکاران این ستاد پرداخت.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که "داشتن آمار و اطلاعات درست و دقیق پایه و اساس برنامه ریزی ها است"، افزود: یکی از طرح های بزرگ آماری که توسط مرکز آمار ایران اجرامی شود، مربوط به سرشماریهاست، سرشماری، این امکان را به مدیران، تصمیم گیرندگان و برنامه ریزان می‌دهد که حتی در مناطق کوچک و دورافتاده نیز داده و آمار داشته باشند.

معاون طرح های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمار ایران، تقارن فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و فعالیت های اجرایی و ستادی سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ را به فال نیک گرفت و اظهار امیدواری کرد که در هفته دفاع مقدس که نماد همکاری، همبستگی و همیاری است، انجام این سرشماری به نحو مطلوب خاتمه یابد.

بنی هاشمی با اشاره به نتایج سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۳۹۳ اظهار کرد: استان خراسان رضوی در بین استان های کشور بیشترین بهره بردار کشاورزی را دارد که این مهم بیانگر اهمیت این استان نسبت به سایر استان‌ها است.

ارایه تمامی امکانات، تکلیف دستگاه‌های اجرایی در سرشماری عمومی کشاورزی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی نیز در این بازدید گفت: بخش کشاورزی به دلیل تامین غذای مورد نیاز جامعه یکی از مهمترین حوزه‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شود، این بخش از یک سو سهم بالایی از ارزش افزوده اقتصاد کشور را به خود اختصاص می‌دهد و از سوی دیگر سهم قابل ملاحظه‌ای در حوزه اشتغال دارد.

سیدجمال الدین حسینی افزود: به منظور پاسخگویی به نیازهای روز افزون مدیران دستگاه های اجرایی و متولیان برنامه ریزی و توسعه در سطح کشور به آمار و اطلاعات در بخش کشاورزی برای تحلیل وضعیت گذشته و حال و همچنین پیش‌بینی نیاز های آینده، انجام آمارگیری‌های کشاورزی یک ضرورت است.

وی با اشاره به فرمان رئیس جمهور، ماده(۳) قانون مرکز آمار ایران و همچنین مصوبه شصت و دومین جلسه شورای عالی آمار گفت: مرکز آمار ایران با همکاری وزارتخانه ها، موسسات دولتی و وابسته به دولت و شرکتهای دولتی مکلف شده است، سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ را در ماه های آبان و آذر سال جاری در سطح کشور اجرا کند.

حسینی بیان کرد: بر اساس مواد (۵) و (۶) قانون مرکز آمار ایران، تمامی دستگاه های اجرایی، موسسات دولتی و وابسته به دولت و شرکت های دولتی، مکلف هستند در مدت زمان اجرای سرشماری عمومی کشاورزی، افراد، خودرو، وسایل مخابراتی و سایر تجهیزات مورد نیاز سرشماری را در اختیار مرکز آمار ایران(در استان در اختیار سازمان مدیریت و برنامه ریزی و فرمانداران در شهرستان های استان) قرار دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha