بکارگیری اتباع غیرمجاز خارجی در عرصه‌های کشاورزی استان کرمانشاه ممنوع است

کرمانشاه - ایرنا - رییس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز خارجی در عرصه‌های کشاورزی استان را ممنوع اعلام کرد و گفت: متخلفان به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

علی چاله‌چاله روز سه‌شنبه به ایرنا توضیح داد که براساس برخی گزارش های دریافتی تعدادی از کشاورزان و کارفرمایان در برخی از مناطق شهر کرمانشاه به ویژه مناطق سراب نیلوفر، کوزران و ماهیدشت اقدام به بکارگیری اتباع افغان کرده‌اند.

وی اضافه کرد: این اقدام با توجه به اطلاع رسانی های‌ قبلی هرگونه بکارگیری اتباع خارجی در عرصه های کشاورزی، جرم تلقی شده و علاوه بر تشکیل پرونده قضایی و جرایم مالی سنگین منجر به محرومیت متخلفان از دریافت خدمات مشاوره ای، تخصیص نهاده های دامی و زراعی، عقد قراردادها و خرید تضمینی محصولات خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تاکید کرد: دهیاران، شورای روستاها و کشاورزان پیشرو هرگونه اطلاع از بکارگیری اتباع خارجی توسط کشاورزان و کارفرمایان بخش کشاورزی را به مراکز جهادکشاورزی اطلاع رسانی کنند.

چاله‌چاله با قدردانی از پیگیری امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تا پاکسازی کامل عرصه های مختلف کشاورزی از وجود اتباع خارجی، همکاری مجدانه و مستمر خود را با امور اتباع، دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا، اخیرا دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه نیز اعلام کرد: طبق مصوبات کمیسیون ساماندهی اتباع غیر مجاز افاغنه، وزارت کشور و همچنین شورای تامین استان حضور اتباع افغانی در استان کرمانشاه ممنوع است و با کارفرمایانی که اتباع خارجی غیرمجاز را بکارگیری کنند برخورد شدید خواهد شد.

باوجود ممنوعیت ورود اتباع افغانستانی به کرمانشاه، گزارش هایی دریافت می شود مبنی بر اینکه در بسیاری از نقاط استان اعم از شهری و روستایی نسبت به بکارگیری شهروندان افغانی اقدام شده است.

در همین راستا به همه دادستان های شهرستان های تابعه استان کرمانشاه نیز دستور داده شده است با مهاجرین غیرقانونی برخورد شود و با کسانی که به این اتباع غیرمجاز کار یا منزل مسکونی اجاره می دهند، برخورد قضایی صورت گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha