انتقاد از گسترش دکل‌های مخابراتی در پشت‌بام‌ منازل تهران

تهران بزرگ - ایرنا - رییس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: نامه هایی از گلایه شهروندان دریافت کردیم که دکل های مخابراتی در پشت بام ها و یا فضاهای عمومی نصب شده که ضرورت دارد نظارت بر این دکل ها با دقت بیشتری انجام شد.

به گزارش ایرنا، زهرا شمس احسان روز سه شنبه در دویست و شصت و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص تذکرد داد: نصب این دکل ها روی پشت بام ها به رویه متداول تبدیل شده که باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه سوال این است که نصب دکل ها با نظارت شهرداری انجام می شود، گفت: از همین تربیون از شهردار تهران درخواست می کنم که گزارشی شفاف از نصب دکل ها در شهر از شروع تا پایان کار به شورا ارائه دهد تا منافع عمومی به طور کامل صیانت شود.

ساخت و تکمیل ۱۲۰ مسجد در تهران

سید احمد علوی دیگر عضو شورای شهر تهران هم در جلسه امروز شورای شهر با بیان اینکه یکی از اتفاقات خوبی که در این دوره افتاد تقویت شورای گسترش و ساماندهی مساجد بوده است، گفت: وقتی در شهر می گردیم می بینیم که تکمیل ساخت برخی مساجد ۱۰ تا ۱۲ سال طول کشیده و همچنان باقی مانده بودند اما در این دوره فعالیت عمرانی آنها آغاز شد.

انتقاد از ازدیاد نصب دکل‌های مخابراتی در پشت‌بام‌ منازل تهران

رئیس کمیته گردشگری شورا با بیان اینکه در دوره پنجم هیچ کاری برای مساجد انجام نشده بود اما در این دوره تکمیل این مساجد پیگیری شد و در حال اتمام است، اظهار کرد: علت تکمیل این مساجد تعامل با هیئت امنای مساجد بود و تکمیل ۱۲۰ مسجد در این دوره دنبال شد که جای تقدیر دارد.

چرایی تجمع رانندگان تاکسی از زبان عضو شورای شهر تهران

همچنین رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سازمان نوسازی وزارت صمت موظف به این بوده هزینه اسقاط تاکسی‌ها را پرداخت کند، گفت: وزارت صمت بیش از این رانندگان را در معذوریت قرار ندهد؛ رانندگان توان مالی کافی را ندارند.

سیدجعفر تشکری هاشمی در دویست و شصت و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تجمع دیروز رانندگان تاکسی های برقی مقابل شورا، اظهار کرد: اینکه به سمت خودروهای برقی برویم و به نحو مطلوب به عنوان فناوری نو از آن استفاده کنیم، می تواند اتفاق خوبی باشد و کشور باید به تدریج به این سمت برود؛ چراکه سوخت های فسیلی با مشکل مواجه است و خودروهای برقی از لحاظ استهلاک نسبت به خودروهای دیگر وضعیت بهتری دارد.

وی افزود: این خودروها به دلیل نو بودن پیچیدگی ها و ابهاماتی دارد که با آن آشنا نیستیم؛ با تحویل اولین گروه تاکسی ها با چالش ها روبه رو شدیم. وقتی یک فناوری نو وارد می شود نباید با سرعت بالایی وارد این عرصه شویم بلکه باید با رفع ابهامات این فناوری را به نحو شایسته ای جایگزین کنیم.

انتقاد از ازدیاد نصب دکل‌های مخابراتی در پشت‌بام‌ منازل تهران

تشکری هاشمی با بیان اینکه ۱۷۵ دستگاه تاکسی تحویل داده شده است، تاکید کرد: قرار بود ۵۰ درصد از مبلغ خودرو به صورت وام بلاعوض از محل ماده ۱۲ پرداخت شود و رانندگان تاکسی می گفتند که این قول شهرداری است و شهردار و معاون مالی قول دادند که مشکل حل شود و اگر اینگونه باشد نباید رانندگان نگرانی داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه وزارت نفت این موضوع را نمی پذیرد و می گوید باید این خودروها پیمایش داشته باشند و بر اساس جی پی اس خودروها رقم در طی سالیان پرداخت شود، اظهار کرد: هیچ کدام از زیرساخت ها برای پرداخت رقم ماده ۱۲ وجود ندارد و ما با چالش روبه رو هستیم؛ در اصفهان هم اعلام شد که ۵۰۰ میلیون تومان به عنوان کمک بلاعوض دولت می پردازد اما این برای ما ابهام آمیز است که شهرداری اصفهان بتواند این رقم را پرداخت کند و به هر شکل باید موضوع تعیین تکلیف شود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه سازمان نوسازی وزارت صمت موظف به این بوده هزینه اسقاط را پرداخت کند، گفت: وزارت صمت بیش از این رانندگان را در معذوریت قرار ندهد؛ رانندگان با کرایه های خرد باید این رقم را پرداخت کنند و توان مالی کافی را ندارند. رانندگان در انتظار هستند که وزارت صمت رقم را پرداخت کند. پیش از این قرار بود رقم بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شود اما امروز می شنویم که قرار است رقم ۱۳۰ میلیون تومانی پرداخت شود.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه خودروسازی کرمان در مورد دریافت حق پارکینگ مباحثی را اعلام کرده بود که حل شد، گفت: با پیگیری سازمان تاکسیرانی شارژرها برای استفاده خانگی در اختیار رانندگان قرار گرفته که پیش از این قرار بود رقمی از رانندگان دریافت شود که با پیگیری ها رقم رایگان شد.

وی با اشاره به عدم تناسب قیمت خودرو با اقساط، خاطرنشان کرد: ماهیانه ۲۰ میلیون تومان برای پرداخت اقساط پیش بینی شده که رانندگان توان پرداخت ندارند و باید تدبیری برای آن اندیشیده شود.

شارژ برقی خودرو فقط در هشت ایستگاه

تشکری هاشمی با بیان اینکه امروز تعداد هشت دستگاه توانایی شارژ خودروهای برقی را دارند، تصریح کرد: رانندگان باید ساعت های طولانی در جایگاه ها متوقف شوند و از شهرداری تقاضا داریم این جایگاه ها را به صورت اختصاصی به تاکسی ها اختصاص دهد و برای سایر خودروهای برقی باید وزارت نیرو خدمات ارائه دهد.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه اولویت اصلی شارژ خودروهای برقی با تاکسی هاست، یادآور شد: برخی موضوعات نشان می دهد که عجله های بی جایی برای سرعت بخشیدن به واردات خودروهای برقی داشتیم؛ معمولا ۱۰۰ درصد شارژ انجام نمی شود و فقط به ۸۰ درصد شارژ و پیمایش آن به ۲۲۰ کیلومتر می رسد ضمن اینکه دمای خودرو و تعداد سرنشینان در پیمایش ۲۰۰ کیلومتری موثر است.

انتقاد از ازدیاد نصب دکل‌های مخابراتی در پشت‌بام‌ منازل تهران

وی ادامه داد: شهرداری در واگذاری تاکسی ها تدریجی عمل کند تا رانندگان را وارد چالش نکنیم و پس از رفع مشکلات فنی اقدام به واگذاری آنها کنیم.

مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به این موضوع با بیان اینکه باید جلسات تخصصی در مورد تاکسی های برقی برگزار شود، اظهار کرد: سری جدید وارد شده قرار است توسط وزارت صمت تحویل داده شود. در هرصورت باید مرور کنیم که چه کاری باید انجام داد.

وی افزود: امروز ۱۷۰ تاکسی تحویل داده شده و چالش داریم و اگر بیش از این باشد می خواهیم چه کنیم؟ اگر این مشکل حل نشود کسی از خرید تاکسی با این قیمت استقبال نخواهد کرد.

چمران یادآور شد: اینکه با پرداخت ماهیانه ۲۰ میلیون تومان قسط، چه رقمی برای راننده می ماند، موضوعی است که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha