اجرای نمایش‌های دفاع مقدسی در مکان‌های عمومی تهران/ «هاملِن» و «دلار» در مسیر اجرا

تهران- ایرنا- از ابتدای هفته دفاع مقدس با همکاری دبیرخانه بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران تاکنون ۲۶ اجرا از ۱۰ نمایش در مکان‌های عمومی شهرستان‌های استان تهران برگزار شده و ۳۴ اجرای دیگر نیز از سوم تا پنجم مهر برگزار خواهد شد. اجرای نمایش‌های «هاملِن» با کارگردانی مژگان معقولی و «دلار» با کارگردانی مجید صدخسروی از دیگر اخبار امروز تئاتر است.

به گزارش ایرنا، ۲۶ اجرا از نمایش‌های «ننه دلبر» به کارگردانی علیرضا تاجیک، «راهم ندادند» به کارگردانی سمیه کیا، «۸ قدم» از محمد ستوده، «صدای سکوت» به کارگردانی احسان فلاحیان، «حشو» از مینا ویسه، «بازی آخر» به کارگردانی رضا محمدیان، «پوتین» از محمد جواد صالحی، «بساط» به کارگردانی امیرعلی بدلی و «ارتفاع» از رامبد رفیعی در بخش‌های مختلفی همچون بوستان ولایت، برج علاءالدوله، فرهنگسرای امام خمینی، پارک مشاهیر، پارک کوهستان، پارک جوان، میدان آزادی و... برگزار شد.

همچنین از سوم تا پنجم مهر نیز ۳۴ اجرای دیگر در بخش‌هایی همچون پارک خانواده و پارک شقایق ورامین، پارک خبرنگار و مسجد جامع قرچک، میدان معلم و پارک جوان پاکدشت، پارک بهارستان، پارک الهیه و بوستان خلیج فارس شهرستان بهارستان، میدان شهدای گمنام و بوستان ایثارگران ملارد، پارک فاز ۱۱ و پارک ولایت پردیس، پارک خانواده، شهدای گمنام و میدان اصلی پیشوا، فرهنگسرای امام، کانون امام صادق، محوطه کتابخانه امام صادق پاکدشت، محوطه کتابخانه ولایت، یادمان شهدای گمنام قرچک و میدان راه آهن و میدان ایثار فیروزکوه اجرا خواهد شد.

فصل‌واره تئاتر خیابانی ایثار اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با همکاری دبیرخانه بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران، از ۳۱ شهریور آغاز شد و تا ۶ مهر در شهرستان‌های استان ادامه دارد.

«دلار»  در پردیس تئاتر شهرزاد 

نمایش «دلار» به نویسندگی و کارگردانی مجید صد خسروی و تهیه کنندگی «گروه چرخ دنده»  به زودی در سالن ۳ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود. مجید صد خسروی پیش از این کارگردانی نمایش های «مادر»، «به همین سادگی»، «هغت سنگ دانته» و «طبقه کور» را به عهده داشته است.  

شهاب ذوقی، ملیکا حسینی، میثم پیرمحمدی، رضا آرامش، نسیم پورسلیم، مجید صدخسروی، نرگس خزائلی در نمایش «دلار» به ایفای نقش می‌پردازند. 

در خلاصه نمایش «دلار»  آمده است: مسئله بودن یا نبودن نیست،مسئله نان است و آب و هوا،در این اقلیم بی نظم ما هستیم اما انگار ما نیستیم ،شایدبرای نبودن باید بود یا برای بودن باید نبود چون زیست میکنیم برای مردن و میمیرم برای زندگی کاش کاش کاش...

«هاملِن» با کارگردانی مژگان معقولی به صحنه می‌آید
 
 
مژگان معقولی، بازیگر و کارگردان تئاتر به زودی نمایش «هاملِن» نوشته علی منصوری را به تهیه‌کنندگی سامان خلیلیان در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه خواهد برد. «هاملِن» هفتمین تجربه کارگردانی معقولی پس از بازگشت از لهستان است.
 
معقولی از هنرمندانی است که فعالیت خود را از دهه ۸۰ با بازیگری تئاتر آغاز کرد و برای کارگردانی نمایش «دو سرباز» جایزه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را از آن خود کرد.
 
این هنرمند در سال ۱۳۹۲ به لهستان مهاجرت کرد و فعالیت خود را با تدریس بازیگری در دانشگاه تئاتر تورون و آموزشگاه‌های معتبر تئاتری ادامه داده و موفق به دریافت لیسانس افتخاری از کشور لهستان شد.

 او موسس گروه تئاتر «شوروم» است که بر پایه حرکت و فرم در تئاتر شکل گرفته و با مشارکت و همراهی بازیگرانی از سراسر جهان به تولید آثار نمایشی می‌پردازد.
 
نمایش «شیرین» ازجمله آثار این هنرمند به شمار می‌آید که بیش از ۱۰ اجرای مختلف در فستیوال‌های اروپایی مانند لندن، هایدلبرگ، ادینبورگ، ترکیه و ارمنستان داشته است.

اطلاعات تکمیلی این نمایش به‌زودی منتشر می‌‎شود.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha