مناطق محروم استان قم باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد

قم- ایرنا - استاندار قم توجه مسئولان به مناطق محروم استان به‌ویژه روستاها و بخش‌های تابعه، و اقشار آسیب‌پذیر ساکن آن را ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد آقامیری روز سه‌شنبه در جلسه شورای اداری قم در تالار کرامت استانداری افزود:‌ در این استان ، روستاهایی است که مردم آنها به شدت آسیب‌پذیرند و در حداقل امکانات زندگی می‌کنند.

وی اظهار داشت:‌ دستگاه‌های اجرایی که توان مالی دارند، مشکل حتی یک روستا را نیز به صورت کامل رفع کنند قدم مهمی برداشته‌اند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی در راستای محرومیت‌زدایی گفت: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند برخی فعالیت‌ها را در اختیار گروه‌های جهادی قرار دهند.

استاندار قم همچنین با بیان این نکته که مردم باید در جریان خدمات انجام شده از سوی دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرند تصریح کرد: متاسفانه در این خصوص اطلاع‌رسانی دقیقی صورت نمی‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اهمیت پیش‌بینی بودجه سال ۱۴۰۴ را مورد اشاره قرار داد و گفت: مهلت تعیین شده از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای این موضوع تا نیمه آبان‌ماه است، از این رو دستگاه‌های اجرایی باید به این مساله به صورت ویژه توجه کنند.

وی همچنین ضمن هشدار به دستگاه‌هایی که اعتبارات خود را تا پایان نیمه نخست سال جاری جذب نکرده‌اند اظهار داشت: عملکرد این دستگاه‌ها مدنظر قرار گرفته، و اعتبارات جدید آنها کاهش پیدا خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هشت سال مجاهدت رزمندگان اسلام گفت:‌ اگر دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود، نسل جدید نمی‌تواند، قهرمان‌هایی که با دست‌خالی در برابر ارتش بعثی تا بنُ دندان مسلح، ایستادگی کردند و رشادت‌ها آفریدند را الگو قرار دهد لذا باید تبیین آن دوران بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

استاندار قم همچنین با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس یادآور شد: آموزش‌ و پرورش محور مباحث فرهنگی و تربیتی است، همه دستگاه‌ها موظف هستند، این نهاد که بیشترین کارمند و کمترین اعتبار و بودجه و مشکل‌های زیادی دارد را کمک کنند.

وی لزوم بهره‌گیری از ظرفیت آموزش‌ و پرورش برای جهاد تبیین و فرهنگ‌سازی جهت فعالیت‌ها و ماموریت‌های دستگاه‌های مختلف را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: این قبیل اقدام‌ها می‌تواند مسیر آینده دانش‌آموزان را مشخص کند.

آقامیری در ادامه سخنانش با اشاره به موضوع جذب معلمان و دبیران در مدارس این استان از اداره کل آموزش و پرورش خواست این مساله را به صورت جدی پیگیری نمایند.

وی در بخش دیگری سخنان با بیان این مطلب که موضوع کتابخانه‌ها در استان قم مظلوم واقع شده‌است گفت: خیران را باید به ساخت کتابخانه تشویق کنیم.

وی ادامه داد: کتابخانه آینده نسل جدید را روشن می‌کند، با وجود همه زحمت‌های نهاد کتابخانه‌های استان، ولی باز هم از نظر بودجه و امکانات نقص‌ها و کمبودهایی را شاهد هستیم.

آقامیری همچنین در ادامه یادآور شد: قم با ۳۳۰ هزار مترمربع کمبود فضای ورزشی مواجه است، دستگاه‌ها به موضوع ورزش کارکنان، توجه ویژه داشته باشند.

استاندار قم همچنین توجه دستگاه‌های اجرایی استان به موضوع تکریم ارباب رجوع را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: مردم نعمت‌های الهی هستند، نباید به آنان بی‌توجهی کرد، اگر نمی‌توانیم مشکل مردم را حل کنیم، با احترام و لبخند بگوییم، قانون اجازه نمی‌دهد.

وی همچنین با تقدیر از دست‌اندرکاران پویش فرهنگی معنوی رهروان شهدا، و دستگاه‌های فعال در امر تکریم خانواده معظم شهیدان بیان کرد: زنده نگه‌داشتن شهدا کمتر از شهادت نیست، حقوق فرزندان شهیدان به صورت ویژه دیده شود.

وی اضافه کرد: دستگاه‌ها نسبت به جذب فرزندان شهیدان برابر قوانین، کمال همکاری و مساعدت را انجام دهند.

استاندار قم همچنین عملکرد فرماندهی نیروی انتظامی استان را رضایت بخش توصیف کرد و افزود: نیروهای انتظامی همیشه در کنار مردم قرار داشته‌اند و برای ایجاد امنیت حتی از خودگذشتگی هم نموده‌اند.

وی در ادامه افزود: هر چقدر به نیروی انتظامی توجه بیشتری کنیم، امنیت‌مان افزایش پیدا می‌کند، دستگاه‌های اجرایی باید با تبلیغات و فضاسازی لازم، جامعه را از خدمات نیروی انتظامی آگاه کنند.

وی همچنین تاکید کرد: ظرفیت‌های مدارس، شبکه‌های اجتماعی، صداوسیما، مساجد، حسینیه‌ها و تکیه‌ها در هفته نیروی انتظامی برای تکریم و تشکر از خدمات پلیس مورد استفاده قرار گیرد.

آقامیری در بخش پایانی سخنان با ذکر این مطلب که از عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان طی یک سال گذشته رضایت دارم بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی از جان مایه می‌گذارند، دستگاه‌هایی که نقطه‌نظر خاصی راجع آنها دارم، معدود و انگشت شمارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha