وضعیت آب آشامیدنی ۱۰ هزار نفر از جمعیت روستایی جاسک هرمزگان بهبود یافت

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: وضعیت آب آشامیدنی ۱۰ هزار نفر از جمعیت روستاهای شهرستان جاسک با حفر و تجهیز یک حلقه چاه جدید بهبود یافت.

به گزارش ایرنا، عبدالحمید حمزه‌پور روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از آب شیرین‌کن کاشی کمبکی کرتی در لیردف جاسک هرمزگان اظهار کرد: آب‌شیرین‌کن کاشی کرتی تابستان امسال با هدف تامین آب ۲۳ روستای جاسک وارد مدار تولید شد.

وی بیان کرد: تامین آب مورد نیاز ساکنان مناطق یاد شده مستلزم تامین آب خام بود که با حفر و تجهیز یک حلقه چاه، میزان برداشت آب به میزان ۲۵ لیتر بر ثانیه افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان یادآور شد: تا پیش از این، روستاهای یاد شده با مشکلات عدیده ای مواجه بودند که با وارد مدار شدن این چاه جدید، وضعیت آب آشامیدنی جمعیتی افزون‌بر ۱۰ هزار نفر بهبود یافت.

کاشی روستایی در دهستان پیوشک در شرقی‌ترین نقطه بخش لیردف شهرستان جاسک در استان هرمزگان است.

تامین آب و آبرسانی به مناطق روستایی و محروم از آب پایدار، یکی از اقدامات اثرگذر و تحولی وزارت نیرو با مشارکت نهادهای انقلابی در نقطه به نقطه این استان هرمزگان است؛ به گونه‌ای که هم اکنون بیش از ۹۰ درصد از روستاهای این استان از آب آشامیدنی بهداشتی برخوردار هستند.

۲۳۱ روستا و ۶ شهر هرمزگان طی سه سال گذشته آبرسانی و از تنش آبی خارج شد که آبرسانی به ۱۱۰ روستا با جمعیت ۹۹ هزار و ۸۰۰ نفر با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha