اصفهان با ناترازی ۲ هزار مگاواتی انرژی برق مواجه است

اصفهان-ایرنا--مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان گفت: این استان با ۲ هزار مگاوات کسری برق مواجه است که برای جبران آن راهی جز  اصلاح اقتصاد انرژی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید محسنی روز سه‌شنبه در «همایش ملی ناترازی صنعت برق و چشم‌انداز اقتصادی ایران» در تالار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان افزود: وضع و اجرای قوانین، بکارگیری تمام ابزارها و ظرفیت‌ها و همسویی ارکان نظام و جامعه(مردم) برای تغییر رویه‌ها نخستین گام برای حل این چالش باشد.

وی اضافه کرد: میزان مصرف برق استان در اوج حدود هفت هزار مگاوات و رکورد تولید برق استان حداکثر ۶ هزار و ۲۰۰ مگاوات است که این رکورد با اوج مصرف همزمان نیست.

محسنی هشدار داد: ناترازی صنعت برق تأثیر مخربی بر آینده اقتصادی ایران خواهد گذاشت و مخاطره جدی برای توسعه کسب و کارها به شمار می‌رود ولی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی می‌توان از ناترازی صنعت برق را کاست یا حتی از میان برداشت.

وی با اشاره به برخی اقدامات برای مدیریت ناترازی انرژی گفت: تشکیل منظم شورای انرژی استان، برگزاری جلسات کارگروه مدیریت بار صنایع با استفاده از نظر کارشناسان و برگزاری منظم کارگروه برنامه‌ریزی عملیاتی برای مدیرت مصرف از جمله اقداماتی بود که برای مدیریت ناترازی‌ها انجام شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان اظهار داشت: راه‌حل قطعی مقابله با ناترازی برق، توسعه صنعتی بر اساس آمایش سرزمین، بهینه‌سازی مصرف در تمام بخش ها و ایجاد تنوع در سبد تولید با تاکید بر انرژی‌های تجدیدپذیر است.

وی تصریح کرد: البته تسهیل قوانین، دوری از ساده‌انگاری مسأله و اصلاح مفروضات، باورها و نگرش‌ها نیز برای حل مشکل ناترازی ضروریست و شاه کلید اجرای این راهکارها نیز اصلاح اقتصاد انرژی در کشور است.

محسنی گفت: تغییر ساعت که در تمام دنیا سالی ۲ بار انجام می‌شود، ۱.۵ تا ۲ درصد میزان مصرف انرژی را کاهش می دهد اما وزارت نیرو نتوانست اهمیت این موضوع را برای مجلس مشخص کند ولی با اجرای این کار ساده در آینده می‌توانیم از منابع انرژی بهتر استفاده کنیم.

به گزارش ایرنا، امسال نخستین بار همایش ملی «ناترازی صنعت برق و چشم‌انداز اقتصادی ایران» همزمان با «چهاردهمین نمایشگاه تخصصی صنعت برق و اتوماسیون صنعتی و دومین نمایشگاه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر» با همکاری کمیسیون انرژی و صنایع پتروشیمی اتاق بازرگانی و فولاد مبارکه، از ساعت ۹ تا ۱۴ در اتاق بازرگانی اصفهان، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برپا شده است.

اصفهان با ناترازی ۲ هزار مگاواتی انرژی برق مواجه است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha