زیرساخت‌های ارتباطی برای برگزاری کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه فراهم شده است

کرمانشاه - ایرنا- مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه و رییس کمیته فضای مجازی کنگره ملی شهدای استان با اعلام اینکه اولین کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه اواخر مهرماه برگزار می‌شود، گفت: زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی از جمله اینترنت برای برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر کنگره ملی شهدای استان فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «حمیدرضا امیری» روز سه‌شنبه در نشست خبری، نقش شرکت مخابرات استان کرمانشاه را در این کنگره تأمین زیرساخت‌های فضای مجازی و اینترنت دانست و افزود: توسعه شبکه فیبرنوری در راستای ارتقاء کیفیت اینترنت در استان از جمله اقدامات مهم در این زمینه است.

وی افزود که با توجه به اجرای نهضت جهادی فیبر نوری (نجما)، بهبود زیرساخت‌های ارتباطی در کرمانشاه در حال انجام است که این موضوع در برگزاری هرچه بهتر این کنگره ملی تاثیرگذار خواهد بود.

رییس کمیته فضای مجازی کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه در ادامه گفت: برگزاری کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه فرصتی استثنایی برای ارتقای سطح معنوی استان و تجلیل از ۱۶ هزار شهید والا مقام کرمانشاه خواهد بود.

امیری افزود: این کنگره فرصت مناسبی برای بهره‌برداری معنوی، اقتصادی و اجتماعی در استان فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به نقش کلیدی کرمانشاه در دوران جنگ تحمیلی، یادآور شد که این استان با تقدیم ۱۰ هزار شهید بومی و ۶ هزار شهید از دیگر استان‌ها، سهم بزرگی در حفظ امنیت و استقلال کشور داشته است.

امیری تاکید کرد: این کنگره در نیمه دوم مهرماه برگزار می‌شود و با توجه به اهمیت فضای مجازی در دنیای امروز، برنامه‌ریزی دقیقی برای استفاده از ظرفیت‌های سایبری به منظور تبدیل تهدیدات به فرصت‌ها انجام شده است.

به گفته وی، سردار ریحانی فرمانده سپاه نبی‌اکرم (ص) استان به عنوان دبیرکل این کنگره فعالیت خواهد کرد و ۲۴ کمیته مختلف از جمله کمیته فرهنگی هنری، فضای مجازی، دانشجویی و علمی در استان و هشت کمیته در شهرستان‌های کرمانشاه فعالیت خواهند داشت.

در پایان این نشست، امیری به برنامه‌ریزی برای معرفی شهدای شاخص و کسانی که به واسطه ارتباط با شهدا متحول شده‌اند، اشاره کرد و اظهار امیدواری نمود که این کنگره بتواند به خوبی جایگاه والای شهدا و ارزش‌های معنوی آنان را در جامعه تبیین کند.

استان کرمانشاه ۳۰ هزار ایثارگر دارد

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۲۲ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم یک هزار و ۱۳ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha