قطار «بدرقه یاران» به میدان انقلاب رسید

تهران بزرگ - ایرنا - همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس که یادآور رشادت‌ها و دلاوری‌های بزرگ‌مردان سرزمین‌مان است، سازه فرهنگی ویژه دفاع مقدس با عنوان «بدرقه یاران» در میدان انقلاب اجرایی شد.

به گزارش ایرنا، این سازه فرهنگی که تا پایان هفته دفاع مقدس در دور تا دور میدان انقلاب پابرجاست، به صورت پنج واگن قطار دوبعدی که یادآور قطار بدرقه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به سوی جبهه جنگ است ساخته شده و از جنس آهن، کناف، چوب و نور است.

ابعاد کل این قطار ۴۲۹ متر مربع و پنجره‌های این قطار نیز از ۵۵ قاب شهدای دفاع مقدس تشکیل شده است. هفت ماکت و مادران و کودکان رزمندگان که نشانه بدرقه رزمندگان است در کنار این قطار دوبُعدی اکران شده‌ است.

قطار «بدرقه یاران» به میدان انقلاب رسید

طراحی یادمان «شهدای امنیت»

سازمان زیباسازی شهر تهران فراخوان طراحی و نصب یادمان حجمی یا مجسمه‌ای با عنوان «شهدای امنیت» (واقع در میدان عطار نیشابوری) منتشر کرد.

بر این اساس از همه هنرمندان در رشته‌های مختلف دعوت می‌شود با در نظر گرفتن نقش هنر در فرهنگ عمومی، آثار پیشنهادی خود را به این سازمان ارائه کنند. هنرمندان می‌توانند در مدت زمان مشخص شده، از طریق ثبت‌نام در سامانه «رویدادهای هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران» به نشانی https://zibasazievents.tehran.ir طرح خود را در قالب تعیین شده ارائه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha