طرح احداث مرکز دفن زباله تمامی بخش‌های خوزستان در دست مطالعه است

دزفول- ایرنا- مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان گفت: مطالعات طرح احداث مرکز دفن و پردازش پسماند برای تمام ۴۶ بخش خوزستان با استفاده از ظرفیت علمی پارک علم و فناوری استان در حال انجام است که با نهایی شدن این طرح و اجرای آن بخش زیادی از مشکل مدیریت پسماند در مناطق روستایی برطرف می شود.

به گزارش ایرنا، مرتضی باوی شامگاه سه شنبه در نشست با دهیاران بخش چغامیش دزفول در سالن نشست های این بخشداری، بیان کرد: ایجاد مرکز پسماند در هر یک از بخش خوزستان به منظور تفکیک از مبدا زباله و فرآوری پسماند علاوه بر رشد شاخص های زیست محیطی موجب اشتغال و درآمد پایدار برای روستا می شود.

وی با اعلام حمایت استانداری خوزستان از اجرای طرح های محیط زیستی در روستاهای این استان افزود: اجرای طرح های محیط زیستی در تمام روستاها و دهیاری های حمایت می شود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان ادامه داد: برگزاری دوره های مختلف آموزشی برای مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا در روستاهای خوزستان در حال برگزاری است.

وی با اعلام حمایت استانداری خوزستان از دانشجویان رشته محیط زیست دانشگاه های خوزستان برای کار پژوهشی در روستاهای استان گفت: پارک علم و فناوری خوزستان ایده های خوبی برای مدیریت و فرآوری پسماند در خوزستان ارایه کرده است که تکمیل این طرح های مطالعاتی می تواند موجب تحول در مسایل زیستی محیطی روستاهای استان شود.

۹ مرحله عوارض الایندگی به روستاهای خوزستان واریز شد

باوی، تامین اعتبار روستایی خوزستان در دولت سیزدهم را بی نظیر و بی سابقه دانست و بیان کرد: دولت شهید رئیسی اهتمام ویژه ای به محرومیت زدایی در کشور به ویژه خوزستان داشت که تخصیص اعتبار آلایندگی به روستاهای این استان برای اولین بار توسط دولت سیزدهم عملیاتی شد.

وی با اشاره به ۹ مرحله واریز اعتبار عوارض آلایندگی به رستاها و شهرهای خوزستان گفت: طی ۲ سال اخیر ۳۳ هزار میلیارد ریال برای روستاهای دارای دهیاری و فاقد دهیاری خوزستان از محل عوارض آلایندگی واریز و پنج هزار و ۶۵۰ طرح تعریف شد که بخش زیادی از این طرح ها در حال اجرا و یا به بهره برداری رسیده اند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان گفت: اوایل شهریور ماه امسال همزمان با هفته دولت یک هزار و ۶۰۵ طرح عمرانی روستایی با اعتبار بیش از ۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان به بهره برداری رسید که این تعداد طرح در کشور بی نظیر بود.

طرح احداث مرکز دفن زباله تمامی بخش‌های خوزستان در دست مطالعه است

پنج میلیون مترمربع آسفالت در یک هزار و ۶۰۰ روستای خوزستان اجرا شد

باوی با بیان اینکه طی ۲ سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با اجرای نهضت آسفالت در روستاهای خوزستان و اجرای پنج میلیون مترمربع آسفالت یک هزار و ۶۰۰ روستای این استان از نعمت آسفالت برخوردار شدند، افزود: امروز توسعه برخی روستاهای این استان به نقطه ای رسیده است که شبکه فاضلاب در آنها اجرا و جمع آوری پسماند به طور کامل به صورت مکانیزه انجام می شود.

وی با اشاره به رشد چشمگیر احداث زمین چمن ورزشی در روستاهای خوزستان طی ۲ سال اخیر گفت: بیش از ۴۰۰ دستگاه انواع خودروی عمرانی و خدماتی طی ۲ سال اخیر خریداری و میان دهیاری های خوزستان توزیع شده است که این آمار نسبت به مدت ۲۰ سال گذشته رشد ۲۰۰ درصدی نشان می دهد.

به گزارش ایرنا، مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان و مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان در حاشیه سفر به بخش چغامیش دزفول علاوه بر بازدید از ماشین آلات بخشداری چغامیش و اجرای طرح خوزستان پاک در این بخش با حضور در روستای بنه عیسی اقدام به غرس ۲ نهال کردند.

حضور در روستای بلادیه و روند اجرای پاکسازی عمومی این روستا در قالب طرح خوزستان پاک از دیگر برنامه های این سفر بود.

طرح خوزستان ‍پاک با هدف پاکسازی تمام شهرها و روستاهای این استان در راستای استقبال از ماه مهر از ۲۴ شهریورماه امسال در تمام شهرها و روستاهای خوزستان اجرایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha