نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان: حضور مردم در پایگاه‌های نماز جمعه تقویت شود

بندرعباس – ایرنا -  نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به اینکه حضور مردم در پایگاه‌های نماز جمعه تقویت شود، گفت: نماز جمعه منادی وحدت است و رشد فکری مسلمانان در ابعاد معرفتی و بصیرت افزایی از طریق این کنگره عظیم هفتگی محقق می‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان بندرلنگه، نماز جمعه را مهم‌ترین کنگره هفتگی مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: نماز جمعه مانند خاری در چشم دشمن است؛ چرا که دشمن در طول هفته برنامه‌ریزی‌هایی را برای ضربه زدن به اسلام و ایران تدارک می‌بیند اما خطبه‌های عبادی سیاسی امام جمعه مانند پدافندی در برابر دسیسه‌های دشمن عمل کرده و نقشه‌های آنان را بر ملا می‌کند.

وی مرکز ثقل جهادتبیین و تحقق تمدن نوین اسلامی را به واسطه کارکردهای بلند نماز جمعه دانست و تصریح کرد: نماز جمعه بزرگترین و بروزترین پایگاه مردمی در جمهوری اسلامی ایران است و وظیفه امام جمعه نیز دفاع از مرزهای فکری و فرهنگ عمومی جامعه است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه امامت جمعه شانی از شئون ولی امر مسلمین جهان است، اظهار کرد: در طول تاریخ اسلام همواره ائمه جمعه از سوی خلفا و حاکمان منصوب می‌شدند که این امر نشان دهنده شان حاکمیت اسلامی در رابطه به امام جمعه است.

عبادی‌زاده باتوجه به اینکه امامت جمعه با اذن ولی فقیه و حاکم شرع اسلام مشروعیت پیدا می‌کند،گفت: مقام و منصب منبع امامت جمعه با اذن ولی فقیه توانسته است که جایگاه خود را پیدا کند.

وی همچنین در ادامه شهرستان بندرلنگه را به عنوان یکی از قطب‌های اقتصادی هرمزگان عنوان کرد که هم‌افزایی ظرفیت‌های این منطقه با بندرعباس اتفاقات بزرگی را در عرصه‌های ملی و بین‌المللی رقم خواهد زد.

امام جمعه بندرعباس با بیان این نکته که تاکنون ظرفیت‌های بندرلنگه به صورت متوازن با سایر نقاط به‌کار گرفته نشده است، عنوان کرد: امروز اگر بندرلنگه و بندرعباس مراحل پیشرفت و آبادانی را طی می‌کردند می‌توانست در عرصه‌های مختلف دارای جایگاه رفیع‌تری باشد.

در این مراسم از تلاش‌های حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم شریقی امام جمعه سابق بندرلنگه قدردانی شد و حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر کیخا به عنوان امام جمعه جدید این شهرستان منصوب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha