سفر رئیس جمهور به نیویورک فرصتی برای تغییر روند اقتصادی کشور است

رشت- ایرنا- دبیر کمسیون حمل و نقل و ترانزیت اتاق بازرگانی ایران و روسیه گفت: بعنوان فعال اقتصادی سفر رئیس جمهور به نیویورک را نه تنها سفر دیپلماتیک بلکه فرصتی برای تغییر روند اقتصادی کشور می‌دانم که رئیس جمهور با زیرکی تمام از این فرصت در راستای منافع ملی بهره گرفت.  

سید مهدی امجدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: برای نخستین بار رئیس جمهوری از ایران اسلامی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد حضور یافت که ایده و عقایدی متفاوت با روسای جمهور قبل دارد.

وی عنوان کرد: پزشکیان در مباحث اقتصادی با رویکرد حمایت از منافع کشور عملکردی متفاوت دارد.
وی اضافه کرد: حضور رئیس جمهور در این مجمع فرصتی برای بیان مواضع و دیدگاههای ایران در سطح جهانی بود فرصتی مغتنم برای ایران که رئیس جمهور با زیرکی تمام از آن به نحو احسن استفاده کرد؛ رئیس جمهور هم منافع ملی را در نظر گرفت و هم خواسته‌های برخاسته از بطن جامعه را عنوان کرد.

دبیر کمسیون حمل و نقل و ترانزیت اتاق بازرگانی ایران و روسیه افزود: ما می توانیم با استفاده از این فرصت چالش‌های خود را با دیگر کشورها به اشتراک گذاشته و تلاش کنیم نظر مثبت جامعه بین المللی را جلب کنیم همانگونه که رئیس جمهور کشورمان به خوبی در این راستا اقدام کرد.

وی، طرح موضوع آغاز مذاکرات هسته ای با آمریکا را نقطه عطفی در کاهش تنش روابط با بلوک غرب و شرق و رفع تحریم‌های ظالمانه اقتصادی علیه ایران دانست که در بهبود شرایط مالی، افزایش درآمدهای دولت، ایجاد رونق اقتصادی، جلب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و رفع بیکاری موثر خواهد بود.

امجدی تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌ها این رویداد فرصت بسیار مغتنمی بود که رئیس جمهور نظرات جامعه را بیان کند توانست در این رابطه موفق عمل کند.

وی با اشاره به دیدار رئیس جمهور با سران کشورها بویژه امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفت: پزشکیان با بیان مواضع ایران به آنها؛ در واقع عملا به رژیم صهیونیستی هشدار داد از بازی که پای ایران را به جنگ باز کند و آمریکا در منطقه آشوب ایجاد کند، دست بردارد.

وی گفت: رژیم جنایتکار اسرائیل حدود ۴۱ هزار نفر را به قتل رساند و اینک آتش را از حماس و فلسطین به سمت لبنان هدایت کرده است و هدف غایی و نهایی این رژیم غاصب کشاندن پای ایران اسلامی به جنگ است اما بداند که در زمان خود پاسخ قاطعی خواهند گرفت.

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران اسلامی یکم مهرماه به‌ منظور حضور و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک شد؛ موعد سخنرانی دکتر مسعود پزشکیان در مجمع سه‌شنبه سوم مهرماه بود که به بیان دیدگاه‌های ملت ایران پرداخت.
این سفر هرساله در اواخر شهریور یا اوایل مهرماه صورت می‌گیرد و روسای جمهور کشورمان در ادوار مختلف به بیان نظرات و مسائل مورد نظر می‌پردازند؛ سخنرانی در اجلاس جانبیِ مجمع عمومی به‌نام «سران برای آینده»، دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا، گفت‌وگو با رهبران ادیان الهی، نشست با مدیران رسانه‌ها، اندیشکده‌ها و دیگر دیدارهای دوجانبه با برخی سران کشورهای اروپایی، آسیایی و جهان اسلام از جمله برنامه‌های احتمالی رئیس‌جمهور کشورمان است

وی عنوان کرد: با سیاستی که نظام اسلامی ما و رئیس جمهور در پیش گرفته اند در زمان مناسب جواب قاطعی به این اقدامات متوحشانه آنان خواهیم داد و مواضع رئیس جمهور در برابر اسرائیل جنایتکار بسیار درست است و اگر اروپائیان و غرب عاقلانه تصمیم بگیرند به طور قطع همراه و همسو با ایران خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha