۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۳۸
کد خبرنگار: 1279
کد خبر: 85607521
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۷ دستگاه پایش زیست محیطی شهرهای خوزستان تامین شد

اهواز- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: از محل اعتبارات عوارض آلایندگی تعداد ۳۷ دستگاه پایش زیست محیطی شهرهای استان تهیه و در اختیار شهرداری ها قرار گرفته است.

محمد خانچی روز چهارشنبه در حاشیه نشست بررسی وضعیت مدیریت پسماند شهرهای آبادان و خرمشهر در محل استانداری خوزستان اظهارکرد: تجهیزات و دستگاه های مربوط به پایش زیست محیطی شهرهای استان در راستای تکالیف مدیریت شهری به منظور تحقق حقوق زیست محیطی شهروندان تهیه و تامین شده است.

وی همچنین به بیان ابتکارات در برخی از شهرداری ها با محوریت مدیریت پسماند افزود: باید از اقدامات و ابتکارات در حوزه مدیریت پسماند الگوگیری وبه شرکت های دانش بنیان و فناور در این عرصه میدان داد تا شاهد تحول در عرصه زیست محیطی شهرهای استان باشیم.

خانچی به ظرفیت مدیریت علمی پسماند اشاره کرد و افزود: مدیریت علمی پسماندهای شهری می تواند ظرفیت اقتصادی خوبی برای شهرداری ها ایجاد کند در حالی که در اکثر شهرهای استان مسئله مدیریت پسماند یکی از چالش‌های هزینه‌ای است.

وی با اشاره به پیش رو بودن فصل زمستان و بهار و ظرفیت های اقلیمی شهرهای آبادان و خرمشهر در خصوص جذب گردشگر در این فصول به مسئله پسماندها و جمع آوری آنها اشاره کرد و افزود: باید تلاش کرد چهره شهرها در این مدت چهره زیبا و جذاب در حوزه جذب گردشگر باشد.

بر اساس این گزارش، شهرداری ها باید برابر قوانین و مقررات نسبت به ساماندهی محل های دفن زباله شهری اقدام و در خصوص بازیافت پسماندها نیز موضوع شهرک بازیافت را در دستور کار داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha