استاندار مازندران: پیشنهادهای رئیس‌جمهور در راستای صلح جهانی مهم و اساسی بود

ساری- ایرنا- استاندار مازندران موضع رئیس‌جمهور در صحن سازمان ملل نسبت به عهدشکنی‌های آمریکا در مسیر صلح جهانی را قدرتمندانه توصیف کرد و گفت: پیشنهادها و توصیه‌های دکتر پزشکیان در راستای صلح جهانی بسیار مهم و اساسی بود.

یوسف نوری عصر چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: رییس‌جمهور ایران در سخنانش به حق و با اقتدار بدعهدی آمریکا در مسیر صلح جهانی و به ویژه در مقوله جنایات رژیم صهیونیستی را گوشزد کرد.

وی افزود: پیام مهم جمهوری اسلامی که از سوی رئیس‌جمهور محترم در سازمان ملل مخابره شد، لزوم عملی شدن صلح و دوستی در دنیا است.

استاندار مازندران تصریح کرد: رییس‌جمهور در صحن سازمان ملل بر صلح جهانی و مخالفت با جنگ در سراسر جهان تاکید کردند، اما رژیم صهیونسیتی در سکوت ابرقدرت‌های مدعی دفاع از حقوق بشر همچنان در حال کشتار مردم بی‌گناه در غزه و لبنان است.

با اشاره به هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: همانطور که جنگ بر ما تحمیل شد و جمهوری اسلامی فقط از خود دفاع کرد در فلسطین نیز مردم مظلوم سال‌هاست تحت شدیدترین حمله‌های ظالمانه قرار می‌گیرند و مشغول دفاع از خودشان هستند.

هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد از بعدازظهر سه‌شنبه -۳ مهر- به صورت رسمی در نیویورک آغاز به‌کار کرد و با حضور سران کشورهای جهان در حال برگزاری است.

به گزارش ایرنا، دکتر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران یکم مهر ماه به‌ منظور حضور و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک شد و روز سه‌شنبه سوم مهر در سخنرانی خود دیدگاه‌های ملت ایران را تبیین کرد.

این سفر اواخر شهریور یا اوایل مهر هر سال انجام می‌شود و سران کشورهای مختلف در آن به بیان دیدگاه‌ها و راهکارهای بهبود اوضاع جهان می‌پردازند. روسای جمهور کشورمان نیز در ادوار مختلف راهبردها و مسائل مورد نظر نظام جمهوری اسلامی ایران را بیان کرده‌اند.

سخنرانی در اجلاس جانبیِ مجمع عمومی به‌نام «سران برای آینده»، دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا، گفت‌وگو با رهبران ادیان الهی، نشست با مدیران رسانه‌ها، اندیشکده‌ها و دیگر دیدارهای دوجانبه با برخی سران کشورهای اروپایی، آسیایی و جهان اسلام از جمله برنامه‌های احتمالی رئیس‌جمهور کشورمان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha