درخشش اعضای هیأت علمی دانشگاه یاسوج در زمره ۲درصد دانشمندان جهان

یاسوج- ایرنا- اعضای هیأت علمی و دانش‌ آموختگان دانشگاه یاسوج در زمره دو درصد دانشمندان برتر جهان خوش درخشیدند.

رئیس دانشگاه یاسوج روز پنجشنبه در این رابطه اظهار کرد: با استناد به تازه‌ترین بروز رسانی فهرست منتشر شده توسط دانشگاه استنفورد در شهریورماه ۱۴۰۳، دکتر مهراورنگ قائدی از گروه شیمی، دکتر رضا خرداد از گروه فیزیک، دکتر حمیدرضا رجبی از گروه شیمی، خانم دکتر زهرا رفیعی از گروه شیمی و دکتر سید محمد زمانی‌نژاد از گروه مهندسی مکانیک در زمره دو درصد دانشمندان برتر دنیا در حوزه تخصصی فعالیت خود قرار گرفته‌اند.

بهادر کرمی تاکید کرد: همچنین، نام آقای دکتر ابراهیم علی پناهپور دیل دانش‌آموخته رشته شیمی دانشگاه یاسوج نیز در فهرست منتشر شده، ذکر شده است.

وی عنوان کرد: آقایان دکتر مهراورنگ قائدی از گروه شیمی و دکتر رضا خرداد از گروه فیزیک در زمره دانشمندان برتر دو درصد دوران خدمت قرار گرفته اند.

رئیس دانشگاه یاسوج ادامه داد: در این فهرست اسامی دانشمندان برتر بر پایه عملکرد آنها در بازه زمانی ۱۹۶۰ تا ۲۰۲۳ ذکر شده است.

به گزارش ایرنا، در فهرست رتبه بندی موسسات علمی و پژوهشی کشور از سوی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۲، دانشگاه یاسوج در میان دانشگاه‌های وزارت علوم تحقیقات و فناوری پس از دانشگاه صنعتی و دانشگاه اصفهان جایگاه سیزدهم را کسب کرد.

جایگاه دانشگاه یاسوج در رنکینگ‌ها (رتبه بندی ها) بسیار خوب است به گونه ای که در بین دانشگاه های جامع سراسر کشور هفتمین دانشگاه در حوزه آموزش است.در تایمز نیز ۶۰ دانشگاه حضور دارند که این دانشگاه رتبه هفدهم را داراست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha