مراقبت سلامت نزدیک به ۱۵ هزار دانش‌آموز مراغه

مراغه- ایرنا- رییس مرکز بهداشت شهرستان و معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: ۱۴ هزار و ۵۴۹ دانش‌آموز از خدمات ویزیت و مراقبت دوره‌ای سلامت نوجوانان در پایگاه‌های خدمات جامع سلامت و مراکز بهداشتی شهرستان بهره‌مند شدند. 

به گزارش ایرنا دکتر الهه حق‌گشایی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: ویزیت و مراقبت دوره‌ای سلامت نوجوانان که گروه سنی پنج تا ۱۸ سال را شامل می‌شود، تا پایان سال ادامه دارد.

مراقبت سلامت نزدیک به ۱۵ هزار دانش‌آموز مراغه
دکتر حق‌گشایی: جمعیت نوجوانان شاغل به تحصیل مراغه ۲۱ هزار و ۵۶۰ نفر است

وی تعداد نوجوانان شاغل به تحصیل شهرستان را ۲۱ هزار و ۵۶۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: در حقیقت طی نیمه نخست سال جاری بیش از ۶۷ درصد از جامعه آماری این قشر ویزیت شده‌اند.

وی تاکید کرد: در این مدت هر نوجوان به طور میانگین ۹.۶۸ خدمت از خدمات تعریف شده مربوط به گروه سنی خود را دریافت کرد و این خدمات نشان‌دهنده وضعیت مطلوب ارایه خدمات بهداشتی است زیرا در سامانه یکپارچه بهداشت برای هر نوجوان، ۱۰ خدمت وجود دارد.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده به نوجوانان در این پایش نیز اضافه کرد: این خدمات شامل مراقبت‌های دوره‌ای مربوط به این گروه سنی از جمله خدمات مربوط به کنترل توده بدنی، بررسی وضعیت بینایی، اختلال‌های شنوایی، سلامت اجتماعی، ابتلا به شپش و گال، غربالگری بیماری سل و خدمات دندانپزشکی است.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز بهداشت مراغه، برای افراد ثبت‌نام شده در سامانه سیب، هر سه سال یکبار مراقبت دوره‌ای پیش‌بینی شده و بر همین اساس سالانه باید ۳۳ درصد از کل نوجوانان شهرستان مراقبت شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha