غزه و لبنان به عرصه ظهور روحیه استکبارستیزی تبدیل شده است + فیلم

یزد- ایرنا- تعدادی از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس و دست اندرکاران حوزه فرهنگی یزد در خصوص فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس، از جوانان انقلابی خواستند با مطالعه این دوران هشت ساله تاریخ کشور، از نفوذی‌ها و کسانی که پایه های باور مردم به نظام را سست می کنند، دوری گزینند و بیان‌کردند: امروز غزه و لبنان صحنه ظهور روحیه استکبارستیزی است.

آنها همچنین گفتند: آنچه اکنون در غزه و لبنان در حال رخ دادن است، همان اتفاقات دوران دفاع مقدس است و اوج ایثارگری رزمندگان لبنان، غزه و مقاومت، مشابه فداکاری رزمندگان ایران در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی است و به صحنه‌ای برای نمایش استکبارستیزی جبهه مقاومت تبدیل شده است.

یکی از پیشکسوتان دفاع مقدس یزد در گفت و گو با ایرنا در خصوص منویات رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت، گفت: دربیانات ایشان اوج خباثت و ستیزه جویی رژیم غاصب صهیونیست بیان شد و فرمودند "تمامی گروه های مقاومت به پا خیزند و جلوی افسار گسیختگی این رژیم را بگیرند".

منصور زارع ادامه داد: اگر روزگاری جوانانی بودند که نگذاشتند دشمنان در مرزهای ما پیشروی کنند و با جان خودشان افتخار آفریدند و اجازه ندادند، پرچم دشمن در مرزهای ما بالا رود، امروز نیز نباید بگذاریم پرچم ضد فرهنگی دشمن در کشور بالا برود که لازمه آن به هوش بودن تمام مسئولان متولی امر فرهنگی و جوانان است.

پیشکسوت دفاع مقدس و مدیرکل پیشین حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان یزد افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه ای بر نقش آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، صداوسیما و تمامی نهادهای فرهنگی در جلوگیری از تهاجم فرهنگی دشمن دارند تا در این جبهه نیز دشمن را ناکام بگذارند.

وی اضافه کرد: باید مواظب نفوذی های داخلی هم بود و اجازه نداد با حرف‌ها و عملکرد خود، ایمان جوانان را تضعیف کنند.

یک کارشناس فرهنگی استان یزد نیز در این زمینه اظهار داشت: تمامی بیانات رهبر انقلاب اشاره به جنگ امروز دارد و معظم له، توجهی در عموم مردم به ویژه سازمان ها و نهادهای فرهنگی ایجاد کردند که این دستگاه ها در مسائل فرهنگی غفلت نکنند.

حجت الاسلام "محمد هادی خسروی راد" افزود: رهبر انقلاب در بیانات خود تاکید داشتند که با وجود تمامی سختی هایی که در غزه و لبنان وجود دارد و سختی هایی که مردم در طول هشت سال دفاع مقدس داشتند، نباید از جنگ امروز نیز که در قالب هجوم فرهنگی و نفوذ گسترده سبک زندگی غربی است، غافل شویم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد نیز در خصوص فرمایشات اخیر رهبر انقلاب به ایرنا گفت: یک دلیل حمله رژیم بعثی و جبهه استکبار به ایران اسلامی در سال ۱۳۵۹ این بود که ایران اسلامی، حرف نوینی را در عرصه جهانی مطرح و مدل جدید حکمرانی ارائه کرده بود.

سرهنگ "محمد حامد حرزاده" افزود: در هنگامه ای که دنیا در بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود و بسیاری از حکومت های منطقه دیکتاتوری و سلطنتی بودند، یک نظام جمهوری بر پایه رای مردم مبتنی بر اسلام به پا خاسته بود که برای بسیاری از ملت‌ها جذابیت داشت .

وی درباره فرمایشات رهبر انقلاب در مورد مسائل غزه و لبنان نیز یادآور شد: امتداد خط دفاع مقدس خودمان را در غزه و لبنان شاهدیم و استقامت مردم با همه تهاجمی که به آنهاست خود، بشارت پیروزی را می دهد.

حرزاده اظهار داشت: هرچه در لبنان، فشار، بیشتر می شود موج آوارگی صهیونیست ها هم بیشتر شده و این رژیم را به زانو درمی‌آورد و انشاالله این روند به فروپاشی این رژیم ختم می شود.

وی از جوانان هم خواست تحت تاثیر عوامل داخلی دشمن قرار نگیرند و فریب آنها را نخورند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha