۴۰۰ میلیارد ریال برای تقویت زیرساخت‌های آتش‌نشانی شهرکرد سرمایه‌گذاری می‌شود

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد با اشاره به کمبود تجهیزات گفت: در سالجاری برای تقویت زیرساخت‌های آتش‌نشانی در شهرکرد در سالجاری ۴۰۰میلیارد ریال تجهیزات و ماشین‌آلات خریداری می‌شود.

به گزارش ایرنا، عنایت الله راهنورد روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت روز آتش‌نشانی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در زمینه کمبود تجهیزات و امکانات در آتش‌نشانی شهرکرد افزود: برای تجهیز کردن پنج ایستگاه آتش‌نشانی مرکز استان، یک دستگاه خودروی سنگین آتش‌نشانی به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال خریداری شده است و تا اواسط مهرماه به ناوگان آتش‌نشانی شهرکرد افزوده می‌شود.

به گفته وی، برای خرید یک دستگاه خودروی نیمه‌سنگین آتش‌نشانی نیز ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اوراق اسناد خزانه سازمان شهرداری‌ها دریافت شده است .

وی به خرید یک دستگاه خودروی کامیونت مجهز آتش‌نشانی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال و ۲ ست هیدرولیک امداد و نجات از جمله فک و قیچی اشاره کرد و گفت: تجهیزات ناوگان حمل و نقل آتش‌نشانی در حال بروز رسانی است.

راهنورد افزود: هم‌اکنون عملیات ساخت یک ایستگاه آتش‌نشانی در شهرکرد در دست اجراست که تاکنون بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته وی، در ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهرکرد ۲۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین فعال است.

خرید خودروی آتش نشانی نردبان دار در مرکز استان ضروری است

۴۰۰ میلیارد ریال برای تقویت زیرساخت‌های آتش‌نشانی شهرکرد سرمایه‌گذاری می‌شود

مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد با اشاره به اینکه ساخت ساختمان‌های بلندمرتبه در شهرکرد رو به افزایش است و تاکنون ۵۰۰ واحد ساختمان بلندمرتبه در مرکز استان احداث شده است گفت: خرید یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی نردبان‌دار برای آتش‌نشانی شهرکرد ضروری است.

به گفته وی، خرید این خودرو نیاز به همکاری بیشتر از سوی مسوولان استان دارد تا در مواقع بروز حوادث احتمالی از بروز خسارت بیشتر جلوگیری شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۶۰ نیروی ستادی و عملیاتی در استان فعالیت دارند، گفت: تا پایان سالجاری ۲۰ نفر آتش‌نشان استخدام خواهند شد.

آتش‌نشان‌های استان چهارمحال و بختیاری به ۵۱۱ حادثه اعزام شدند

مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد از امدادرسانی آتش‌نشان‌های استان به ۵۱۱ حادثه خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۴۱مورد اطفا حریق و ۳۷۰ مورد امداد و نجات بوده است.

به گفته وی، در حوادث امدادرسانی شده توسط پرسنل آتش‌نشانی ۵۴ نفر مصدوم و ۲ مورد فوتی امدادرسانی شد.

تجمع مردم در زمان امدادرسانی به حوادث کار امدادرسانی را سخت می‌کند

۴۰۰ میلیارد ریال برای تقویت زیرساخت‌های آتش‌نشانی شهرکرد سرمایه‌گذاری می‌شود

راهنورد با اشاره به چندین مورد حادثه آتش‌سوزی وسیع در محدوده شهر و منازل مسکونی گفت: زمان حضور نیروهای امدادی آتش‌نشان برای حضور در صحنه کمتراز چهار دقیقه است اما به دلیل تجمع مردم در محل حادثه کار امدادرسانی سخت می‌شود.

وی از مردم درخواست کرد در زمان بروز حادثه از تجمع بی‌مورد خودداری کنند که از اخلال در فرآیند امدادرسانی جلوگیری شود.

مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد گفت: همزمان با هفتم مهرماه روز آتش‌نشانی برنامه‌های مختلف از جمله جشن خانوادگی روز آتش‌نشان، رژه موتوری و خودروی، غبارروبی گلزار شهدا و بزرگداشت شهدای آتش‌نشان و زنگ ایمنی در مدارس برگزار می‌شود.

راهنورد گفت: به مناسبت گرامیداشت روز آتش‌نشانی و ایمنی، طرح آموزش رایگان شهروندان با شعار "هر شهروند یک آتش‌نشان" از شنبه هفتم مهرماه آغاز و تا ۱۵ روز ارائه آموزش رایگان ادامه دارد.

به گفته وی، در این دوره‌های آموزشی رایگان دروس ایمنی و آتش‌نشانی به صورت تئوری و عملی در زمینه آشنایی با اصول و مبانی حریق، تجهیزات آتش‌نشانی، کمک‌های اولیه و اطفاء حریق به داوطلبان آموزش داده می‌شود.

منازل بلند مرتبه و مراکز دولتی و غیردولتی به صورت دوره‌ای بازرسی می‌شود

راهنورد با اشاره به اینکه منازل بلندمرتبه و مراکز دولتی و غیردولتی به صورت دوره‌ای بازرسی می‌شود گفت: بعد از حادثه متروپل کمیته ایمنی متشکل از کارشناسان سازمان آتش‌نشانی، سازمان نظام مهندسی و اداره کل راه و شهرسازی تشکیل و به صورت دوره‌ای از تمام ساختمان‌ها بازدید و چک لیست‌های ایمنی تهیه می‌شود.

وی اظهار داشت: بازرسی از مدارس نیز به صورت مسمتمر ادامه دارد و تمام مدارس تازه ساخت ایمنی کامل را دارند و مدارس قدیمی که دچار ایرادهای خاصی بودند نیز به مدیر مدرسه اطلاع‌رسانی شده است.

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد گفت: مراکز آموزشی و پزشکی غیردولتی نیز برای تمدید فعالیت و یا نقل مکان باید مجوز لازم را برای استاندارد مکان از آتش‌نشانی دریافت کنند .

۹۰ درصد حوادث آتش‌سوزی به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی است

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد حوادث آتش‌سوزی به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی است گفت: بیشترین دلایل بروز حوادث آتش‌سوزی در چندماه اخیر انبارداری غیراستاندارد در مناطق شهری، فعال نبودن سیستم اطفاء حریق است.

راهنورد گفت: مهمترین دلیلی که امدادرسانی را با مشکل مواجه می‌کند نیز مسدود بودن راه‌های دسترسی از جمله راه پله و پله‌های اضطراری با وسایل غیرضروری و یا تغییر و تحول در ظاهر ساختمان است.

به گزارش ایرنا، هفتمن مهرماه به عنوان روز آتش نشانی نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha