استاندار: بانک‌های‌ هرمزگان تسهیلات نهضت ملی مسکن را به صنایع ندهند

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: صنایع برای ساخت مسکن کارکنان باید از محل گردش مالی خود وام بگیرند و بانک‌ها حق ندارند از سهمیه تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن استان به صنایع وام بدهند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از اداره‌کل روابط‌عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی تصریح کرد: هدف اصلی نهضت ملی مسکن بالا بردن عرضه مسکن و خانه‌دار کردن خانواده‌های بدون خانه است و به هیچ عنوان نباید در پروژه‌های مسکن صنایع استان از سهمیه تسهیلات بانکی استان تخصیص پیدا کند چرا که صنایع می‌توانند از محل گردش مالی داخلی خود به کارکنانشان تسهیلات دهند.

وی افزود: اینکه تاکنون فقط هشت هزار نفر از متقاضیان پروژه ۱۵ هزار نفری بندرعباس سهم خود را پرداخت کرده‌اند و عدم اجرای این پروژه موجب خواهد شد که بازار مسکن در بندرعباس به سامان نرسد و جمعی‌ از مردم مجبور به کوچ کردن به حاشیه شهرها شوند.

دوستی با بیان اینکه ۲۰ هزار و ۱۰۰ فونداسیون در قالب طرح نهضت ملی مسکن استان احداث شده است، گفت: متاسفانه ۳۰ درصد از کل متقاضیان نهضت ملی مسکن استان تاکنون آورده ۴۰ میلیون تومانی خود را پرداخت نکرده‌اند و بایستی سازوکاری ایجاد شود که مردم جهت واریز وجه بیشتر ترغیب شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha