زائران و مسافران مشهد به تورهای رایگان بقاع متبرکه دعوت شدند

مشهد-ایرنا- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: همزمان با آغاز هفته گردشگری و در آخرین روز هفته وقف، برگزاری تورهای رایگان زیارت بقاع متبرکه در استان ویژه زائران و مسافران آغاز شد.

سید جواد موسوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گردشگری زیارت اولویت و محور نخست گردشگری در کلانشهر مذهبی مشهد است، برگزاری تورهای رایگان ویژه بقاع متبرکه از جمله امام زاده یاسر و ناصر، خواجه اباصلت و خواجه مراد در این راستا است.

وی بیان کرد: این تورهای ویژه با همکاری تشکل های حرفه ای تاسیسات گردشگری خراسان رضوی، شهرداری مشهد، اداره کل اوقاف و امور خیریه و این اداره کل برنامه ریزی و اجرا می‌شود.

مدیر کل گردشگری خراسان رضوی بیان کرد: این اقدام به منظور تسهیل در امور زائران در امر تشرف به بقاع متبرکه در روز پنجم مهرماه و همزمان با روز جهانی گردشگری و آغاز هفته گردشگری اخذ شده است.

موسوی با اشاره به اینکه زیارت علی ابن موسی الرضا(ع) اولویت زیارت و گردشگری زیارت استان است، ادامه داد: هم اکنون ۳۰۴ بقاع متبرکه در استان داریم که در کنار مضجع شریف رضوی نشان از مذهبی بودن کلانشهر مشهد دارد؛ بنابراین تمامی برنامه ها بر این محور صورت می گیرد.

پنجم مهرماه روز جهانی گردشگری و آغاز هفته گردشگری در کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha