استاندار: توجه نکردن به زیرساخت‌ها، توسعه یزد را متوقف می‌کند

یزد- ایرنا - استاندار یزد گفت: اگر به زیرساختهایی مانند گاز ، برق و آب توجه نکنیم، توسعه را در استان متوقف کردیم بنابر این باید به این موضوع توجه ویژه کرد.

به گزارش ایرنا " مهران فاطمی " روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی استان افزود: باید برنامه مشخصی در زمینه زیر ساخت های استان داشته باشیم و با استفاده از امکانات موجود از منابع، بهره برداری کنیم.

وی با بیان اینکه دادن مجوزهای بی رویه و زیرساخت ها را اشغال کردن، توجیهی ندارد، بر زنجیره ارزش افزوده تولید در بخش فولاد در استان تاکید کرد و افزود: معنی ندارد در این زمینه خام فروشی صورت گیرد و طرح های توسعه استان روی زمین بماند زیرا استان ضرر می کند.

استاندار یزد یادآور شد: اگر در زمینه ارزش افزوده فولاد در استان کاری صورت نگیرد، ضمن اینکه معادن استان در آینده با مشکل روبرو می شوند ،ظرف چند سال دیگر با بحران های مختلف کارگری ، اجتماعی و غیره روبرو می شویم.

فاطمی با بیان اینکه در زمینه ناترازی زیرساخت‌های استان باید فکر اساسی شود گفت: دولت، منابع عمومی ندارد و باید مولد سازی را جدی گرفت و در زمینه زیر ساخت ها و طرح های توسعه استان هزینه کرد.

وی در ادامه به سرشماری عمومی کشاورزی در آبانماه اشاره کرد و افزود: برای اجرای این سرشماری ضمن فراهم کردن امکانات زیر ساختی، دقت و نظارت دقیق صورت گیرد.

سیاسی بازی به استان صدمه وارد می کند

نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست از تلاش های استاندار یزد در زمینه توسعه و پیشرفت استان قدردانی کرد و گفت: در این سه سال گذشته اقداماتی خوبی در استان صورت گرفته است .

"محمدصالح جوکار " افزود: امید است در دولت چهاردهم از ظرفیت های چهره های فعال در استان استفاده شود ، نگاه سیاسی نباشد و جریانات سیاسی را کنار بگذاریم و برای پیشرفت جامعه گام برداریم و ضمن استحکام بخشی به گام های نخست در جهت گام های بعدی قدم برداریم.

وی ادامه داد: باید افرادی کارآزموده و کارآمد برای مسوولیت های جدید در استان انتخاب شوند و اصلا بحث سیاسی مطرح نباشد ، استان یزد جای حاشیه سازی سیاسی نیست زیرا این سیاسی بازی به استان صدمه می زند و شاخص های استان را کاهش می دهد .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha