خون پاک شهیدان سرمایه‌های اصلی مردم ایران هستند

مهاباد- ایرنا- فرمانده قرارگاه شهید بروجردی آذربایجان‌غربی گفت: خون پاک و مطهر شهیدان و از خودگذشتگی آنان در دوران جنگ تحمیلی سرمایه‌های اصلی مردم ایران و نظامی جمهوری اسلامی هستند.

به گزارش ایرنا، سردار اسمعلی خلیل زاده روز پنجشنبه در آیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح مستقر در مهاباد اظهار کرد: در اوایل انقلاب در حالی که بسیاری از نهادها ساماندهی نشده بودند، دشمن مرزهای غربی کشور را به طول یک هزار کیلومتر مورد تجاوز قرار داد.

وی اضافه کرد: این تهاجم در حالی صورت گرفت که انقلاب اسلامی نوپا بود و برای دفاع در برابر چنین حمله گسترده‌ای آمادگی لازم را نداشت و به همین خاطر اقشار مختلف مردم با همراهی نیروهای ارتش و ژاندارمری به خون خود از کشور دفاع کردند.

فرمانده قرارگاه شهید بروجردی آذربایجان‌غربی گفت: در ان دوران سپاه پاسداران تازه تاسیس شده بود و به پویایی کافی نرسیده بود و فرماندهان ارتش و فرماندهان جوان سپاه در کنار هم توانستند علاوه بر مقاومت در برابر تهاجم دشمن، مناطق تصرف شده را از دست دشمن بازپس بگیرند.

وی اظهار کرد: جنگ تحمیلی در حالی شروع شد که استکبار جهانی و قدرتهای غربی تمام تجهیزات نظامی مورد نیاز را در اختیار دشمن قرار می دادند و رزمندگان ما بدون مهمات و سلاح جنگی در میدان نبرد قرار داشتند.

سردار خلیل زاده افزود: مستشاران نظامی خارجی نیز به بهانه انقلاب از کشور خارج شده بودند و به همین خاطر جوانان این مرز و بوم آستین های همت را برای دفاع از کیان ایران اسلامی بالا زدند.

وی اضافه کرد: نیروی هوایی ارتش در یک عملیات غافلگیر کننده با استفاده از ۲۰۰ هواپیمای جنگی بسیاری از پالایشگاه ها و پادگان های نظامی دشمن را بمباران کرد و نیروی دریایی نیز توانست ارتش دریایی دشمن را با تجهیزاتش از بین ببرد.

وی گفت: نیروی زمینی ارتش نیز با همکاری سایر نیروهای مسلح، دشمن را درمیدان نبرد غافلگیر کردند و سرانجام مردم ایران با رشادت و جانفشانی خود توانستند در این نبرد نابرابر پیروز شود و اکنون نیروهای مقاومت در کشورهای اسلامی از مقاومت مردم ایران الگو می گیرند.

وی اظهار کرد: در حالی که مردم ایران برای دفاع از خود در برابر حملات رژیم بعث در دوران جنگ تحمیلی نیازمند مهمات ساده و ابتدایی بودند اکنون در سایه خودکفایی و توان رزمندگان این مرز و بوم، کشورهای غربی ایران را متهم می کنند که موشک و پهپاد صادر می کند.

وی با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی در غزه افزود: هم اکنون این رژیم با بمباران های کور به مناطق مسکونی و کشتن زنان و کودکان بیگناه نشان داده که در جنگ با رزمندگان اسلام شکست خورده است.

دفاع مقدس فرهنگ مقاومت را در بین مردم ایران نهادینه کرد

فرماندار ویژه مهاباد نیز در این آیین گفت: یکی از نتایج بسیار مهم دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی نهادینه شدن فرهنگ مقاومت در بین مردم و مصونیت انقلاب از گزند مستکبران و متجاوزان بود.

خون پاک شهیدان سرمایه‌های اصلی مردم ایران هستند

حسن عباسی افزود: دوران دفاع مقدس، اعتماد به نفس مردم ایران را بالا برد و مهمترین دستاورد جنگ تحمیلی این بود که مردم به این باور رسیدند که باید روی پای خود بایستند و به دیگران متکی نشوند.

وی اظهار کرد: اکنون در سایه این روحیه خودباوری و از خودگذشتگی دوران دفاع مقدس، ایران علاوه بر پیشرفت در زمینه دفاعی در تمام زمینه های علمی نیز پیشرفت ها و توانمندیهای زیادی کسب کرده است.

فرماندار ویژه مهاباد گفت: همگان می دانند که دشمنان جنگ را بر مردم ایران تحمیل کردند و ما در طول هشت سال دفاع مقدس تنها از خود دفاع کردیم و این دفاع به مظهر از خودگذشتگی و ایثار تبدیل شد.

وی یاداور شد: دفاع مقدس، ایران اسلامی را قوی تر کرد و اکنون این انقلاب رشد کرده است و امنیت و آرامش کنونی جامعه ما مرهون خوش شهدا و ایثارگری رزمندان اسلام است.

در ادامه این آیین از خانواده تعدادی از شهدای معظم مهاباد قدردانی شد و حاضران با حضور در مزار شهدای تاقه‌دار مهاباد با قرائت فاتحه و نثار شاخه گل، بار دیگر با شهدا تجدید پیمان کردند.

خون پاک شهیدان سرمایه‌های اصلی مردم ایران هستند

به گزارش ایرنا، هفته دفاع مقدس از شنبه هفته آینده ۳۱ شهریور آغاز می شود و تا ششم مهرماه ادامه خواهد داشت.

امسال چهل و چهارمین سالگرد آغاز دفاع مقدس ملت ایران در مقابل هجوم رژیم بعث عراق است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha