۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۶
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85608532
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حصر آبادان با اتحاد مردم و نیروهای نظامی شکسته شد

آبادان - ایرنا - نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تحقق شکست حصر آبادان با سلاح ایمان و اتحاد میان مردم و تمام قوای نظامی اتفاق افتاد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید ابوالحسن حسن‌زاده پنجشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز شکست حصر آبادان که در سینما نفت این شهر اظهار کرد:مردم برابر دشمن جهاد کردند و نگذاشتند تا شهر محاصره شده آبادان به دست دشمن بیفتد، ایستادند و شکست حصر آبادان با فرمان تاریخی امام راحل را رقم زدند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: مردم آبادان از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در مسیر ولایت حرکت کرده‌اند و مظلومیت و رشادت‌های مردم این منطقه به‌ خوبی بیان نشده است.

وی پنج مهر را روزی تاریخی و فراموش نشدنی برای ملت ایران اسلامی دانست و گفت: دشمن متجاوز بعثی در این روز نخستین شکست خود را مقابل ملت مقاوم ایران متحمل شد.

آیت الله حسن‌زاده بیان کرد: عملیات پیروزمندانه ثامن الائمه مقدمه‌ای برای پیروزی‌های رزمندگان اسلام در عملیات‌های فتح المبین و بیت‌المقدس و آزاد سازی خرمشهر بود.

وی افزود: حماسه مقاومت مردم آبادان در زمان حصر مکتب جهاد را تقویت بخشید و مردم این شهر در تاریخ انقلاب اسلامی تاریخ ساز هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: امروز وظیفه مسئولان است که برای آبادی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر تلاش کنند و به صدای مردم گوش فرا دهند تا با حل مشکلاتشان فداکاری آنان در پنجم مهر سال ۶۰ اندکی جبران شود.

وی افزود: اکنون رسالت و وظیفه ما خدمت بی منت به مردم و افزایش اعتماد عمومی است چرا که امروز مردم از ما عمل بیش از سخن انتظار دارند.

عملیات غرورآفرین ثامن الائمه(ع) با هدف شکست حصر آبادان در پنجم مهرماه سال ۱۳۶۰ با فرمان تاریخی امام راحل(ره) اجرا شد. این عملیات نقطه عطفی در تاریخ هشت سال دفاع مقدس به شمار می‌رود که برای پیروزی‌های بعدی رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحمیلی سرآغازی مهم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha