توزیع کود شیمیایی یارانه‌ای در گلستان آغاز شد

گرگان - ایرنا - مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: توزیع کودهای شیمیایی یارانه‌ای برای کشت محصولات پاییزه در این استان شمالی با ثبت اطلاعات بهره‌برداران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی از طریق کارگزاری‌ها آغاز شد.

سیدصمد ضیایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بهره‌برداران برای زراعت های پاییزه به ویژه گندم، جو و دانه‌های روغنی که از کودشیمیایی یارانه دار استفاده می‌کنند، باید اطلاعات سطح کشت خود را در سامانه پهنه بندی جهادکشاورزی ثبت کرده و سپس نسبت به دریافت کودهای شیمیایی پایه ( کشت) با مراجعه به ۱۳۴ کارگزاری فعال در ۱۴ شهرستان تابعه اقدام کنند.

وی یادآور شد: بهره‌برداران در گلستان باید برای ثبت اطلاعات زراعت پاییزه به مراکز جهادکشاورزی در شهرستان‌های محل سکونت خود مراجعه کنند.

وی نیاز کودهای شیمیایی یارانه‌دار برای زراعت محصولات پاییزه در استان در سال زراعی جاری را ۱۵۷ هزار و ۵۰۰ تُن اعلام کرد و گفت:۲۱ هزار و ۵۰۰ تُن شامل ۹ هزار و ۵۰۰ تُن پتاسه، ۷ هزار و ۵۰۰ تُن ازته و چهار هزار و ۵۰۰ تُن فسفاته در انبارهای استان ذخیره و آماده توزیع میان بهره‌برداران است.

براساس گزارش معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان به ایرنا، در سال زراعی جاری زراعت محصولات پاییزه در این استان شمالی برای حدود ۵۶۰ هزار هکتار برنامه‌ریزی شده که بیشترین سطح زیر کشت به گندم با ۳۶۰ هزار هکتار اختصاص دارد.

در گلستان ۱۵۰ هزار بهره‌بردار در بخش تولید محصولات زراعی و باغی فعالیت دارند که جزو استان‌های برتر در تولید محصولات پاییزه به ویژه گندم و دانه‌های روغنی در کشور به شمار می‌رود که سال زراعی قبل در این استان، یک میلیون ۴۵۰ هزار تُن گندم و ۱۰۶ هزار تن کلزا تولید شد.

استان گلستان دارای ۶۶۷ هزار هکتار زمین کشاورزی بوده و از قطب‌های مهم تولید محصولات زراعی و باغی در کشور به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha