سخنان رییس جمهور نقطه عطف دیپلماسی اخلاق مدار ایران در سطح بین الملل است

تبریز- ایرنا- رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات و نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مواضع رئیس‌جمهور در سازمان ملل به‌جا و شایسته بود، گفت: ایران صدای مظلومیت فلسطین شده طوری که سخنان رییس جمهور نقطه عطف دیپلماسی اخلاق مدار و فعال ایران در سطح بین الملل و البته در حوزه های مختلف محسوب شد.

«علیرضا منادی سفیدان» روز پنجشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا، از سخنان اخیر رئیس‌جمهور پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل به‌عنوان مواضعی مقتدرانه و شایسته یاد کرد و بر اهمیت مواضع ایران در قبال فلسطین تأکید کرد.

وی اظهار کرد: مواضع آقای پزشکیان در خصوص مظلومیت مردم فلسطین و افشای جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، نشان از رویکرد درست و شرافتمندانه ایران در حمایت از مظلومان جهان دارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سخنان رئیس‌جمهور با صراحت و قاطعیت در سازمان ملل، یک بار دیگر بر حقانیت و عدالت‌خواهی ملت ایران در قبال موضوع فلسطین مهر تأیید زد.»

سخنان رییس جمهور نقطه عطف دیپلماسی اخلاق مدار ایران در سطح بین الملل است

وی همچنین یادآور شد: اشاره آقای پزشکیان به تلاش‌های سردار شهید قاسم سلیمانی و نقش حیاتی ایشان در مبارزه با تروریسم و صیانت از امنیت منطقه، اقدام بسیار ارزشمندی بود.

منادی تصریح کرد: همچنین یاد کردن از رئیس جمهور فقید، شهید آیت‌الله رئیسی در ابتدای سخنرانی، نشانگر قدرشناسی مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران، از خدمتگزاران صدیق خود بود.

وی خاطرنشان کرد: مواضع رئیس‌جمهور کشورمان، نه تنها در تقویت جبهه مقاومت موثر است، بلکه جهان را بار دیگر متوجه جنایات صهیونیست‌ها و حقوق پایمال شده مردم فلسطین می‌کند، سخنرانی دکتر پزشکیان در این زمینه باید الگو و نقطه عطفی برای دیپلماسی فعال و اخلاقی ایران در سطح بین‌المللی باشد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: ایران همواره در کنار ملت‌های مظلوم جهان ایستاده است و این رویکرد را ادامه خواهد داد.

وی افزود: رئیس جمهور کشور ما در مجمع عمومی سازمان ملل، حامل پیام صلح و وفاق بین‌المللی و جهانی بود و امیدواریم که دیگر قدرت‌های جهان نیز هرچه زودتر مسیر صلح و تعامل را در پیش بگیرند.

به گزارش ایرنا، هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد از بعد از ظهر سه‌ شنبه ( ۳۰ مرداد ) به صورت رسمی در نیویورک آغاز بکار کرد و با حضور سران کشورهای جهان برگزار شد.

دکتر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران یکم مهرماه به‌ منظور حضور و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک شد و روز سه‌شنبه سوم مهرماه در سخنرانی خود دیدگاه‌های ملت ایران را تبیین کرد.

این سفر هرساله در اواخر شهریور یا اوایل مهرماه صورت می‌گیرد و روسای جمهور کشورمان در ادوار مختلف به بیان نظرات و مسائل مورد نظر می‌پردازند.

سخنرانی در اجلاس جانبیِ مجمع عمومی به‌نام «سران برای آینده»، دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا، گفت‌وگو با رهبران ادیان الهی، نشست با مدیران رسانه‌ها، اندیشکده‌ها و دیگر دیدارهای دوجانبه با برخی سران کشورهای اروپایی، آسیایی و جهان اسلام از جمله برنامه‌های رئیس‌جمهور کشورمان بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha